• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Sens destruktorów w c++

Object Storage Arubacloud
0 głosów
333 wizyt
pytanie zadane 3 kwietnia 2018 w C i C++ przez pewien_programista Obywatel (1,070 p.)
zamknięte 3 kwietnia 2018 przez pewien_programista
Witam! Jestem raczej początkującym w dziedzinie programowania (trochę umiem ale mam jeszcze dużo do nauczenia) i zastanawia mnie jedna rzecz dotycząca programowania obiektowego. O ile jak najbardziej rozumiem cały mechanizm działania konstruktorów, to jest coś co nurtuje mnie jeśli chodzi o destruktory - mianowicie czy są one bardzo istotne. To znaczy, rozumiem, że pozwalają zwolnić pamięć, ale gdzieś wyczytałem, że po usunięciu obiektu klasy jest ona zwalniana automatycznie. Stąd moje pytanie - czy używanie destruktorów jest bardzo istotne (pomijając sytuacje gdzie chcemy po usunięciu obiektu zrobić coś więcej niż zwolnienie pamięci), czy może jest to tylko dobra praktyka, która wywodzi się z dawniejszych czasów c++? Z góry dziękuję za odpowiedź :)
komentarz zamknięcia: Dziękuję za odpowiedź :)

2 odpowiedzi

+4 głosów
odpowiedź 3 kwietnia 2018 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)
wybrane 3 kwietnia 2018 przez pewien_programista
 
Najlepsza

To znaczy, rozumiem, że pozwalają zwolnić pamięć, ale gdzieś wyczytałem, że po usunięciu obiektu klasy jest ona zwalniana automatycznie

Tylko jeśli obiekt jest na stosie. Jeśli masz np wskaźnik do pamięci na stercie, program sam z nim nic nie robi:

{
    int *x = new int;
} // wyciek pamieci

Na przykład jeśli masz std::string, który w uproszczeniu wygląda tak:

class string {
    size_t length;
    char *data;
    // metody
};

Zadaniem destruktora std::string jest zapewnienie, że pamięć `data` zostanie automatycznie zwolniona. Dzięki temu nie musisz pisać:

void f(){
    std::string s;
    // cos robisz ze stringiem
    delete s.data;
}