• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Błąd wyrzucany przez kompilator w destruktorze

Object Storage Arubacloud
0 głosów
134 wizyt
pytanie zadane 4 czerwca 2017 w C i C++ przez Eryk Chojnacki Obywatel (1,420 p.)

Piszę program, w którym można by pograć w minigierki. Piszę go przy użycia wskaźnika polimorficznego.

main.cpp

#include <iostream>
#include <conio.h>
#include "TicTacToe.h"
#include "Gra.h"
using namespace std;
int numergry=0;
int liczba;

int main()
{
    cout << "Witaj!" << endl;
    cout<<"Wybierz minigre: "<<endl;
    cout<<"1. Kolko i krzyzyk"<<endl;
    cout<<"2. Wkrotce";
    switch(liczba)
    {
        case 1:
           numergry=1;
        break;
        case 2:
            numergry=2;
        break;
        default:
            return false;
        break;
    }

    TicTacToe plansza1('n','n','n','n','n','n','n','n','n','o',0);
    //Snake snake1;
    Gra *wsk;

    if(numergry==1)
    {
        wsk=&plansza1;
        wsk->wyswietl();
    }
    /*
    else if(numergry==2)
    {
        wsk=&snake1;
        wsk->gotoxy();
    }
    */
    return 0;
}


TicTacToe.h

#include "Gra.h"
class TicTacToe :public Gra
{
private:
    char p1, p2, p3, p4, p5, p6, p7, p8, p9;
    char tura;
    int pomocnicza;
public:
    void wyswietl();
    void gra();
    void wygrana();
    void remis();
    void odnowa();
    TicTacToe(char,char,char,char,char,char,char,char,char,char,int);
    ~TicTacToe();
    friend class Gra;
};

TicTacToe.cpp

#include <iostream>
#include <conio.h>
#include "TicTacToe.h"
#include "Gra.h"
using namespace std;

void TicTacToe::wyswietl()
{
    cout<<"Kolko i krzyzyk!"<<endl;
    cout<<endl;
    cout<<p1<<"|"<<p2<<"|"<<p3<<endl;
    cout<<"- - -"<<endl;
    cout<<p4<<"|"<<p5<<"|"<<p6<<endl;
    cout<<"- - -"<<endl;
    cout<<p7<<"|"<<p8<<"|"<<p9<<endl;
}
void TicTacToe::gra()
{
    if(tura=='o')
    {
        cout<<"Kliknij numer pola";
        if(getch()=='1')
        {
            p1='o';
        }
        else if(getch()=='2')
        {
            p2='o';
        }
        else if(getch()=='3')
        {
            p3='o';
        }
        else if(getch()=='4')
        {
            p4='o';
        }
        else if(getch()=='5')
        {
            p5='o';
        }
        else if(getch()=='6')
        {
            p6='o';
        }
        else if(getch()=='7')
        {
            p7='o';
        }
        else if(getch()=='8')
        {
            p8='o';
        }
        else if(getch()=='9')
        {
            p9='o';
        }
        else
        {
            cout<<"Nieprawid³owy klawisz";
            TicTacToe::wyswietl();
        }
        TicTacToe::tura='x';
    }
    else
    {
        cout<<"Kliknij numer pola";
        if(getch()=='1')
        {
            p1='x';
        }
        else if(getch()=='2')
        {
            p2='o';
        }
        else if(getch()=='3')
        {
            p3='x';
        }
        else if(getch()=='4')
        {
            p4='x';
        }
        else if(getch()=='5')
        {
            p5='x';
        }
        else if(getch()=='6')
        {
            p6='x';
        }
        else if(getch()=='7')
        {
            p7='x';
        }
        else if(getch()=='8')
        {
            p8='x';
        }
        else if(getch()=='9')
        {
            p9='x';
        }
        else
        {
            cout<<"Nieprawid³owy klawisz";
            TicTacToe::wyswietl();
        }
        TicTacToe::tura='o';
    }
}
void TicTacToe::wygrana()
{
    if((p1='o' && p2==p1 && p3==p2) || (p4='o' && p5==p4 && p6==p5) || (p7='o' && p8==p7 && p9==p8 ) ||
       (p1='o' && p4==p1 && p7==p4) || (p2='o' && p5==p2 && p8==p5) || (p3='o' && p6==p3 && p9==p6) ||
       (p1='o' && p5==p1 && p9==p5) || (p3='o' && p5==p3 && p7==p5))
    {
        cout<<"Wygrywa kolko!";
        TicTacToe::pomocnicza=1;
        while(TicTacToe::pomocnicza==1)
        {
            if(getch()=='1'||'2'||'3'||'4'||'5'||'6'||'7'||'8'||'9')
            {
                p1='n'; p2='n'; p3='n'; p4='n'; p5='n'; p6='n'; p7='n'; p8='n'; p9='n';
            }
        }
    }
    if((p1='x' && p2==p1 && p3==p2) || (p4='x' && p5==p4 && p6==p5) || (p7='x' && p8==p7 && p9==p8 ) ||
       (p1='x' && p4==p1 && p7==p4) || (p2='x' && p5==p2 && p8==p5) || (p3='x' && p6==p3 && p9==p6) ||
       (p1='x' && p5==p1 && p9==p5) || (p3='x' && p5==p3 && p7==p5))
    {
        cout<<"Wygrywa krzyzyk!";
        TicTacToe::pomocnicza=1;
        while(TicTacToe::pomocnicza==1)
        {
            if(getch()=='1'||'2'||'3'||'4'||'5'||'6'||'7'||'8'||'9')
            {
                p1='n'; p2='n'; p3='n'; p4='n'; p5='n'; p6='n'; p7='n'; p8='n'; p9='n';
            }
        }
    }

}
void TicTacToe::remis()
{
    if(p1!='n'&& p1!='n'&& p2!='n'&& p3!='n'&& p4!='n'&& p5!='n'&& p6!='n'&& p7!='n'&& p8!='n'&& p9!='n' && TicTacToe::pomocnicza!=1)
    {
        cout<<"Remis!";
    }
}
void TicTacToe::odnowa()
{
    TicTacToe::wyswietl();
}
TicTacToe::TicTacToe(char p1,char p2,char p3,char p4,char p5,char p6,char p7,char p8,char p9,char tura, int pomocnicza)
{
    p1='n';p2='n';p3='n';p4='n';p5='n';p6='n';p7='n';p8='n';p9='n';
}



Gra.h

#pragma once

class Gra
{
public:
    virtual void wyswietl()=0;
};


Błąd:
In function `main':|
main.cpp|44|undefined reference to `TicTacToe::~TicTacToe()'|
main.cpp|44|undefined reference to `TicTacToe::~TicTacToe()'|
error: ld returned 1 exit status|

Nie rozumiem dlaczego kompilator przyczepia się do destruktora. Jakieś propozycje?

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 4 czerwca 2017 przez Evelek Nałogowiec (28,960 p.)
Może to, że jest jego prototyp: ~TicTacToe(); Ale nie ma definicji.
komentarz 4 czerwca 2017 przez Eryk Chojnacki Obywatel (1,420 p.)
Po poprawieniu:

 

TicTacToe.cpp|159|error: declaration of 'TicTacToe::~TicTacToe()' outside of class is not definition [-fpermissive]|

?
0 głosów
odpowiedź 4 czerwca 2017 przez MetGang Nałogowiec (34,360 p.)
A gdzie masz ciało destruktora? Tam samo gdzie masz wirtualny destruktor w klasie Gra?

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 134 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 333 wizyt
pytanie zadane 3 kwietnia 2018 w C i C++ przez pewien_programista Obywatel (1,070 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 316 wizyt
pytanie zadane 1 lipca 2022 w C i C++ przez polandonion Mądrala (7,040 p.)

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,650 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...