• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Unity 3D, pobranie bitmapy z pliku oraz zmiana tekstury wygenerowanego mesha

Object Storage Arubacloud
0 głosów
408 wizyt
pytanie zadane 12 marca 2018 w OpenGL, Unity przez Mitop Użytkownik (700 p.)
zamknięte 13 marca 2018 przez Mitop

Witam, mam 2 pytania odnośnie unity. Nie jestem dobry w tych sprawach a na necie większość jest po angielsku, a u mnie trochę z tym słabo. Czy mógłby ktoś mi pomóc :D? Z góry dziękuję

Pierwszy problem to przerobienie tego w taki sposób (komentarz w kodzie):

Texture2D texture = new Texture2D(128, 128);
GetComponent<Renderer>().material.mainTexture = texture;// zamiast tego żeby pobierało mi obrazek z pliku assets/plik/obrazek.png  

        for (int y = 0; y < texture.height; y++)
        {
            for (int x = 0; x < texture.width; x++)
            {
                Color color = ((x & y) != 0 ? Color.white : Color.gray);
                texture.SetPixel(x, y, color);
            }
        }
        texture.Apply();

 

A druga sprawa to nie mam pojęcia czemu mi to nie działa, dobrze wpisuje nazwę materiału. Chcę, żeby zgenerowana siatka miała odrazu swoją teksturę, (chodzi szczególnie o dwie ostatnie linijki, co z nimi nie tak):

		MeshFilter meshfilter = gameObject.AddComponent<MeshFilter> ();
		MeshRenderer meshrenderer = gameObject.AddComponent<MeshRenderer> ();

		meshfilter.mesh.Clear ();
		meshfilter.mesh.vertices = Punkty;
		meshfilter.mesh.triangles = Polaczenia;

		meshfilter.mesh.Optimize ();
		meshfilter.mesh.RecalculateNormals ();



		Material mat = Resources.Load("TL_Grass_02") as Material;
		GetComponent<Renderer>().material = mat;

Z góry dziękuję ;)

komentarz zamknięcia: mam odpowiedz

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 12 marca 2018 przez Jacek Rojek Bywalec (2,380 p.)
wybrane 13 marca 2018 przez Mitop
 
Najlepsza
Odpowiedz na pierwsze pytanie masz w drogim, użyj Resources.Load() https://docs.unity3d.com/ScriptReference/Resources.Load.html

plik musi być w folderze "Resources "(Assets/Resources)  najprawdopodobniej nie jest
komentarz 13 marca 2018 przez Mitop Użytkownik (700 p.)
aa właśnie próbowałem tego używać ale nie wiedziałem, że plik musi się tam znajdować, dzięki.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 953 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 202 wizyt
pytanie zadane 12 marca 2023 w OpenGL, Unity przez MichaelM Bywalec (2,520 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 1,523 wizyt
pytanie zadane 23 sierpnia 2017 w OpenGL, Unity przez Mikusbombro Użytkownik (990 p.)

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...