• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Skok w Unity 3D

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,521 wizyt
pytanie zadane 23 sierpnia 2017 w OpenGL, Unity przez Mikusbombro Użytkownik (990 p.)
Witam! Jestem początkujący w Unity i zacząłem robić platformówkę 3D. I natknąłem się na pewien problem. Skrypt poruszania się postaci jest taki sam jak w tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=Vp-xBDk4Apw&t=809s

Jednak od kilku dni męczę się z napisaniem skryptu skoku. Oglądałem różne filmiki na youtube pokazujące jak go zrobić i zawsze miałem jakieś problemy: a to skok działał, ale jak skaczemy nie możemy się poruszać w powietrzu,a to w ogóle nie działał, mimo że napisałem to samo co było na filmie. Próbowałem zmieniać skrypt poruszania, ale moja postać w ogóle się mnie nie słuchała, zresztą ciężko to opisać jak dziwnie się zachowywała, a na dodatek kamera strasznie drżała. Zapomniałem dodać, że na gracza patrzymy podczas rozgrywki z perspektywy trzeciej osoby. Za pomoc z góry dziękuję.

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 23 sierpnia 2017 przez KariK-02 Mądrala (6,030 p.)
wybrane 30 marca 2018 przez Mikusbombro
 
Najlepsza

Może takie coś:

bool spacePressed = Input.GetKeyDown(KeyCode.Space);
float force = 50f;

if(spacePressed)
{
 GetComponent<RigidBody>().addForce(0, force , 0, ForceMode.Impulse);
}

 

+1 głos
odpowiedź 23 sierpnia 2017 przez piotrsz109 Stary wyjadacz (13,730 p.)

Kod taki:

void FixedUpdate(){
if(Input.GetKeyDown(KeyCode.Space) && GetComponent<CharacterController>().isGrounded){
GetComponent<Rigidbody>().AddTorque(Vector3.up * /*siła skoku*/);//W siła skoku podaj wartość :);
}
}

Musisz dodać do gracza CharacterController tak aby jego "collider" dotykał ziemi.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 156 wizyt
pytanie zadane 13 maja 2019 w C# przez cyrus33 Użytkownik (680 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 578 wizyt