• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Skok w Unity 3D

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,521 wizyt
pytanie zadane 23 sierpnia 2017 w OpenGL, Unity przez Mikusbombro Użytkownik (990 p.)
Witam! Jestem początkujący w Unity i zacząłem robić platformówkę 3D. I natknąłem się na pewien problem. Skrypt poruszania się postaci jest taki sam jak w tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=Vp-xBDk4Apw&t=809s

Jednak od kilku dni męczę się z napisaniem skryptu skoku. Oglądałem różne filmiki na youtube pokazujące jak go zrobić i zawsze miałem jakieś problemy: a to skok działał, ale jak skaczemy nie możemy się poruszać w powietrzu,a to w ogóle nie działał, mimo że napisałem to samo co było na filmie. Próbowałem zmieniać skrypt poruszania, ale moja postać w ogóle się mnie nie słuchała, zresztą ciężko to opisać jak dziwnie się zachowywała, a na dodatek kamera strasznie drżała. Zapomniałem dodać, że na gracza patrzymy podczas rozgrywki z perspektywy trzeciej osoby. Za pomoc z góry dziękuję.

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 23 sierpnia 2017 przez KariK-02 Mądrala (6,030 p.)
wybrane 30 marca 2018 przez Mikusbombro
 
Najlepsza

Może takie coś:

bool spacePressed = Input.GetKeyDown(KeyCode.Space);
float force = 50f;

if(spacePressed)
{
 GetComponent<RigidBody>().addForce(0, force , 0, ForceMode.Impulse);
}

 

+1 głos
odpowiedź 23 sierpnia 2017 przez piotrsz109 Stary wyjadacz (13,730 p.)

Kod taki:

void FixedUpdate(){
if(Input.GetKeyDown(KeyCode.Space) && GetComponent<CharacterController>().isGrounded){
GetComponent<Rigidbody>().AddTorque(Vector3.up * /*siła skoku*/);//W siła skoku podaj wartość :);
}
}

Musisz dodać do gracza CharacterController tak aby jego "collider" dotykał ziemi.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 156 wizyt
pytanie zadane 13 maja 2019 w C# przez cyrus33 Użytkownik (680 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 578 wizyt
pytanie zadane 20 września 2020 w OpenGL, Unity przez Wiktor Panecki Użytkownik (920 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 1,026 wizyt
pytanie zadane 26 września 2017 w OpenGL, Unity przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)

92,570 zapytań

141,422 odpowiedzi

319,643 komentarzy

61,958 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...