• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jaki język programowania na dzisiejsze czasy - c# czy c++?

Cloud VPS
0 głosów
1,760 wizyt
pytanie zadane 30 stycznia 2018 w OpenGL, Unity przez Arcix Nowicjusz (180 p.)
Witam. Moje pytanie brzmi, jaki język programowania wybrać na 2018 rok - c++ czy c#?

Przerobiłem już cały kurs c++ na kanale pana Mirosława (Podstawowy i obiektowy). Chciałbym robić gry i pomyślałem, że najlepiej było by zacząć od silnika Unity. Tylko jest jeden problem - on wspiera c#, a nie c++. Więc pytanie brzmi: Porzucić c++ i zająć się c#, czy dalej rozwijać c++? Jeśli dalej rozwijać to jaki silnik polecacie?

Dziękuje za odpowiedzi :)

3 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 30 stycznia 2018 przez niezalogowany
C# używany w Unity bez problemu daje się używać bazując na wiedzy z c++, aczkolwiek kurs MZ nie ma zbyt wysokiego poziomu więc radziłbym  się jeszcze doszkolić ;)
komentarz 30 stycznia 2018 przez Arcix Nowicjusz (180 p.)
Dziękuję bardzo za odpowiedź :D
+1 głos
odpowiedź 30 stycznia 2018 przez spokojny Nałogowiec (28,630 p.)
edycja 30 stycznia 2018 przez spokojny
Ja mam zamiar opanować standard C++17, dużo jest pracy przy pisaniu interfejsu nowoczesnych samochodów elektrycznych Tesla, BMW, Audi, Toyota, Honda, Mercedes. Czy nawet oprogramowanie komputerów pokładowych VW, Ford. Do tego powstają systemy od Samsunga, LG i Goole takie jak Tizen, WebOS, FuchsiaOS, gdzie pisze się do nich programy w C++.

Oczywiście nadal wydajne gry będą potrzebować programistów C++, tu pracy nigdy nie zabraknie, gdyż nie zanosi się żeby maszyny wirtualne Microsoftu czy JVM zajęły jego miejsce. A dochodzi jeszcze pisanie sztucznej inteligencji gdzie dominuje C++ i Python. https://www.tensorflow.org/
komentarz 30 stycznia 2018 przez Arcix Nowicjusz (180 p.)
Dzieki za odpowiedz :D
komentarz 30 stycznia 2018 przez Marcin_N_97 Stary wyjadacz (10,290 p.)
To ja bym raczej polecił uczyć Ci się standadu C++20.

Ale wiesz, że standard nie ma nic związanego z tym, że nowoczesne technologie?
komentarz 30 stycznia 2018 przez spokojny Nałogowiec (28,630 p.)
No jak nie ma, C++17 wprowadził lepsze zarządzanie pamięcią, dużo ułatwień. Może nie jest to GC jak w Javie, ale jednak. Jak chcesz to pisz w standardzie poniżej C++11, to twoja indywidualna sprawa. Ja nie lubię się cofać w rozwoju.
komentarz 30 stycznia 2018 przez Marcin_N_97 Stary wyjadacz (10,290 p.)
Jakie lepsze zarządzanie wprowadził C++17 według Ciebie?

 

Jak znajdziesz pracę i będziesz tam pisał w C++17 t gratuluje na trafienie na w świeży projekt. U mnie 60% cieszy się, że ma c++11, a z 25% nie ma nawet tego.

 

Dodatkowo C++20 nie wszedł jeszcze jako oficjalny release, ale funkcjonalności już są i można się ich uczyć skoro chcesz być taki rozwojowy:

http://www.modernescpp.com/index.php/tag/c-20
komentarz 30 stycznia 2018 przez spokojny Nałogowiec (28,630 p.)
edycja 30 stycznia 2018 przez spokojny

A czemu mi wtykasz to C++20, gdzie ja o nim napisałem. Miałem na myśli nowe projekty, tu jest sens pisać w C++17. Kompilatory Linux radzą sobie z nowym standardem, a te Microsoftu nie. Pisał o tym pan Jerze Grębosz. "

  • C++11 Dlaczego C++11, a nie C++14, C++17.
    Odpowiedź jest prosta: to, że opublikowano standard – czyli że zdefiniowano reguły nowej postaci języka, nie oznacza niestety, że równocześnie powstały kompilatory, które potrafią według tych nowych reguł pracować. Moim (autorskim) modus operandi jest przedstawianie własnych doświadczeń i refleksji na temat danego zagadnienia C++. Tymczasem gdy pracowałem nad tą książką, mój kompilator ostrzegał mnie, że implementacja standardu C++14 jest w nim jeszcze „eksperymentalna i niepełna”. Nie mogłem więc w odpowiedzialny sposób kompilować w nim programów C++14 ani tym bardziej opowiedzieć Ci o różnych aspektach danej nowej cechy C++14, jeśli sam nie mogłem tego gruntownie sprawdzić. Z C++14 musiałem więc jeszcze zaczekać. Nie ma jednak dramatu, bo różnice między C++14 a C++11 są naprawdę bardzo niewielkie. Natomiast przejście ze starego standardu C++03 do C++11 było bardzo znaczące. Twórca tego języka, Bjarne Stroustrup, napisał wtedy: „C++11 to jakby nowy język”.

http://www.bfilipek.com/2017/12/cpp-status-2017.html

komentarz 30 stycznia 2018 przez Marcin_N_97 Stary wyjadacz (10,290 p.)
1. Wklejasz Grębosza, który był sznowany wieki temu, ale teraz wręcz przeciwnie.

2. Ogólnie Twój cytat nic nie mówi o naszej dyskusji.

3. Mówiłeś, że chcesz C++17 się uczyć, bo jest taki nowoczesny. Dlatego mówię Ci, że są już ficzury na C++20 i powinieneś go się uczyć.

4. Co mają kopilatory do rzeczy? Ściągasz ten, który przekompiluje Ci najnowsze standardy i tyle

5. Nadal nie odpowiedziałeś na to jaki według Ciebie c++17 polepsza zarządzanie pamięcią.
komentarz 30 stycznia 2018 przez spokojny Nałogowiec (28,630 p.)
Standardu C++20 jeszcze nie opublikowano oficjalnie. Dlaczego to Grębosz był szanowany wieki temu? http://www.elfsternberg.com/2016/12/30/garbage-collector-c17/
0 głosów
odpowiedź 30 stycznia 2018 przez kap Stary wyjadacz (11,620 p.)
Jai -> https://inductive.no/jai/ :D

A w ogóle to w branży gier mało płacą, stres duzy itd bo konkurencja duża - każdy łepek chce gry robić :P
komentarz 30 stycznia 2018 przez Arcix Nowicjusz (180 p.)
Ok ;P Dzięki za odpowiedz :D Moje zmienie cel
komentarz 28 marca 2018 przez margulwb Nowicjusz (170 p.)

@kap,  taaa pewnie szafy dopchnąć  nie możesz juz i straszysz innych zeby nie szli w to 

Podobne pytania

93,482 zapytań

142,415 odpowiedzi

322,761 komentarzy

62,895 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Kursy INF.02 i INF.03
...