• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

[WCIĄŻ AKTUALNE] Jakiej technologi użyć, do prostego WEBOWEGO silnika graficznego 3D?

Aruba Cloud - Virtual Private Server VPS
+1 głos
470 wizyt
pytanie zadane 17 stycznia 2018 w Inne języki przez Przemysław Obywatel (1,510 p.)
edycja 19 stycznia 2018 przez Przemysław
Hej!

Chiałbym stworzyć pewną stronę internetową, ale że długo by tłumaczyć o co chodzi, to powiedzmy, że chciałbym, aby na stronie widoczny było w 3D jakieś pomieszczenie, a program wstawia w konkretne miejsca tego pomieszczenia jakieś elementy (biurko, łóżko itp.).
Czy istnieje jakiś gotowy silnik graficzny, dzięki któremu mój kod mógłby wstawiać w wybrane miejsca, określone elementy i wyświetlać ten pokój? Dobrze by było, jakby można też przeciągać po ekranie wybrane elementy (np. klikam na tapczan i przeciągam go w lewo).

Fajnie, jakby grafika była w 3D.

Mniej więcej wiem jakby trzeba było się do tego zabrać, gdyby chodziło o aplikację .exe: Odpalam unity i projektuję taki program.
Ale nie mam zielonego pojęcia jak się do tego zabrać w technologiach webowych: tak, aby z programu można było korzystać na stronie internetowej.

Ma ktoś może jakieś porady? Jest jakiś gotowy silnik graficzny do użycia? A może powinienem spróbować sam taki silnik stworzyć? Jeśli to drugie, to w jakiej technologii i jak się do tego zabrać?

Dzięki za wszelkie porady :)
komentarz 19 stycznia 2018 przez Przemysław Obywatel (1,510 p.)
A co sądzicie o technologii PlayCanvas? Jest o wiele szybsza w działaniu niż UnityWebGL (czas ładowania strony kilkanaście razy szybszy!!!).
Znalazłem parę informacji na ten temat i się zastanawiam.

Z tego zestawienia:
http://bnjm.github.io/WebGL-framework-comparison/

na początku najlepiej wypada three.js, ale zastanawiam się, który wybór będzie najlepszy dla mojego problemu. Patrząc po tabelce:

- three.js jako jedyny nie ma wbudowanej fizyki, ale akurat w tym programie nie jest mi potrzebna
- Networking - co oznacza ten wiersz?
- GUI Editor - PlayCanvas ma płatny - to może być problem ;/
- Bundled Mouse / Keyboard Events: Yes (PlayCanvas); Not in core, but exists as a helper (three.js) - to chyba może być problem jeśli chodzi o klikanie na elementy i przeciąganie ich po ekranie?

Możecie poradzić na co się zdecydować?

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 17 stycznia 2018 przez Comandeer Guru (606,550 p.)
wybrane 17 stycznia 2018 przez Przemysław
 
Najlepsza
Jest technologia WebGL i np. biblioteka three.js.
komentarz 19 stycznia 2018 przez Przemysław Obywatel (1,510 p.)
Mógłbyś zerknąć na mój komentarz wyżej? Dzięki ;)
komentarz 20 stycznia 2018 przez Comandeer Guru (606,550 p.)
PlayCanvas nie znam.

Networking to po prostu integracja z usługami sieciowi (pewnie chodzi o web sockets).

Natomiast jeśli integracja jest dołączona jako helper, to nie powinno być problemu.
+1 głos
odpowiedź 18 stycznia 2018 przez RedRevenge Obywatel (1,230 p.)
W unity można stworzyć apkę pod WebGl
komentarz 19 stycznia 2018 przez Przemysław Obywatel (1,510 p.)
Mógłbyś zerknąć na mój komentarz wyżej? Dzięki ;)
komentarz 20 stycznia 2018 przez RedRevenge Obywatel (1,230 p.)
Niestety mam zero doświadczenia z technologiami o których pisałeś. Sam ostatnio rozmyślałem nad stworzeniem aplikacji webowej z wykorzystaniem 3D, ale ze względu na ilość wolnego czasu i znajomość środowiska Unity, skłaniałbym się własnie ku niemu. Jednym z argumentów na "Nie" dla Unity był własnie czas uruchamiania aplikacji. Ale może można go jakoś skrócić?

Daj znać co wybrałeś ;)

Podobne pytania

0 głosów
3 odpowiedzi 272 wizyt
+1 głos
1 odpowiedź 636 wizyt
pytanie zadane 29 grudnia 2020 w Systemy operacyjne, programy przez Barteq Nowicjusz (130 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 242 wizyt
pytanie zadane 13 lutego 2018 w C i C++ przez Karol Barczak Początkujący (440 p.)

93,329 zapytań

142,323 odpowiedzi

322,400 komentarzy

62,662 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 1 Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać dwa tomy książek o ITsec pt. "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy aż 15% zniżki! Dziękujemy ekipie Sekuraka za fajny rabat dla naszej Społeczności!

...