• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

[WCIĄŻ AKTUALNE] Jakiej technologi użyć, do prostego WEBOWEGO silnika graficznego 3D?

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
314 wizyt
pytanie zadane 17 stycznia 2018 w Inne języki przez Przemysław Obywatel (1,510 p.)
edycja 19 stycznia 2018 przez Przemysław
Hej!

Chiałbym stworzyć pewną stronę internetową, ale że długo by tłumaczyć o co chodzi, to powiedzmy, że chciałbym, aby na stronie widoczny było w 3D jakieś pomieszczenie, a program wstawia w konkretne miejsca tego pomieszczenia jakieś elementy (biurko, łóżko itp.).
Czy istnieje jakiś gotowy silnik graficzny, dzięki któremu mój kod mógłby wstawiać w wybrane miejsca, określone elementy i wyświetlać ten pokój? Dobrze by było, jakby można też przeciągać po ekranie wybrane elementy (np. klikam na tapczan i przeciągam go w lewo).

Fajnie, jakby grafika była w 3D.

Mniej więcej wiem jakby trzeba było się do tego zabrać, gdyby chodziło o aplikację .exe: Odpalam unity i projektuję taki program.
Ale nie mam zielonego pojęcia jak się do tego zabrać w technologiach webowych: tak, aby z programu można było korzystać na stronie internetowej.

Ma ktoś może jakieś porady? Jest jakiś gotowy silnik graficzny do użycia? A może powinienem spróbować sam taki silnik stworzyć? Jeśli to drugie, to w jakiej technologii i jak się do tego zabrać?

Dzięki za wszelkie porady :)
komentarz 19 stycznia 2018 przez Przemysław Obywatel (1,510 p.)
A co sądzicie o technologii PlayCanvas? Jest o wiele szybsza w działaniu niż UnityWebGL (czas ładowania strony kilkanaście razy szybszy!!!).
Znalazłem parę informacji na ten temat i się zastanawiam.

Z tego zestawienia:
http://bnjm.github.io/WebGL-framework-comparison/

na początku najlepiej wypada three.js, ale zastanawiam się, który wybór będzie najlepszy dla mojego problemu. Patrząc po tabelce:

- three.js jako jedyny nie ma wbudowanej fizyki, ale akurat w tym programie nie jest mi potrzebna
- Networking - co oznacza ten wiersz?
- GUI Editor - PlayCanvas ma płatny - to może być problem ;/
- Bundled Mouse / Keyboard Events: Yes (PlayCanvas); Not in core, but exists as a helper (three.js) - to chyba może być problem jeśli chodzi o klikanie na elementy i przeciąganie ich po ekranie?

Możecie poradzić na co się zdecydować?

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 17 stycznia 2018 przez Comandeer Guru (599,730 p.)
wybrane 17 stycznia 2018 przez Przemysław
 
Najlepsza
Jest technologia WebGL i np. biblioteka three.js.
komentarz 19 stycznia 2018 przez Przemysław Obywatel (1,510 p.)
Mógłbyś zerknąć na mój komentarz wyżej? Dzięki ;)
komentarz 20 stycznia 2018 przez Comandeer Guru (599,730 p.)
PlayCanvas nie znam.

Networking to po prostu integracja z usługami sieciowi (pewnie chodzi o web sockets).

Natomiast jeśli integracja jest dołączona jako helper, to nie powinno być problemu.
+1 głos
odpowiedź 18 stycznia 2018 przez RedRevenge Obywatel (1,230 p.)
W unity można stworzyć apkę pod WebGl
komentarz 19 stycznia 2018 przez Przemysław Obywatel (1,510 p.)
Mógłbyś zerknąć na mój komentarz wyżej? Dzięki ;)
komentarz 20 stycznia 2018 przez RedRevenge Obywatel (1,230 p.)
Niestety mam zero doświadczenia z technologiami o których pisałeś. Sam ostatnio rozmyślałem nad stworzeniem aplikacji webowej z wykorzystaniem 3D, ale ze względu na ilość wolnego czasu i znajomość środowiska Unity, skłaniałbym się własnie ku niemu. Jednym z argumentów na "Nie" dla Unity był własnie czas uruchamiania aplikacji. Ale może można go jakoś skrócić?

Daj znać co wybrałeś ;)

Podobne pytania

0 głosów
3 odpowiedzi 221 wizyt
+1 głos
1 odpowiedź 450 wizyt
pytanie zadane 29 grudnia 2020 w Systemy operacyjne, programy przez Barteq Nowicjusz (130 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 202 wizyt
pytanie zadane 13 lutego 2018 w C i C++ przez Karol Barczak Początkujący (440 p.)

92,453 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,088 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...