#include <iostream>
#include <stdio.h>
#include <conio.h>
#include <cstdlib>
using namespace std;
char poziom1[8],poziom2[8],poziom3[8],poziom4[8],poziom5[8];
int nr=1;
char wybor;
int main()
{
for(int i=0;i<8;i++)
{
cout<<'x';
}
cout<<endl ;
for(int i=0;i<5;i++)
{
for(int i=0;i<8;i++)
{
switch(nr)
{
case 1:
{
if(i==0 || i==7)
{
poziom1[i]+=char(120);
}
else if(i>0 && i<7)
{
poziom1[i]+=char(32);
}
cout<<poziom1[i];
}
break;
case 2:
{
if(i==0 || i==7)
{
poziom2[i]+=char(120);
}
else if(i>0 && i<7)
{
poziom2[i]+=char(32);
}
cout<<poziom2[i];
}
break;
case 3:
{
if(i==0 || i==7)
{
poziom3[i]+=char(120);
}
else if(i>0 && i<7)
{
poziom3[i]+=char(32);
}
cout<<poziom3[i];
}
break;
case 4:
{
if(i==0 || i==7)
{
poziom4[i]+=char(120);
}
else if(i>0 && i<7)
{
poziom4[i]+=char(32);
}
cout<<poziom4[i];
}
break;
case 5:
{
if(i==0 || i==7)
{
poziom5[i]+=char(120);
}
else if(i>0 && i<7)
{
poziom5[i]+=char(32);
}
cout<<poziom5[i];
}
break;
}
}
cout<<endl;
nr++;
}
for(int i=0;i<8;i++)
{
cout<<'x';
}
cout<<endl;
cout<<"sterowanie a,w,s,d :)";
wybor=getch();
if(wybor=='d')
{
poziom3[4]=char(79);
}
system("cls");
//stala plansza
for(int i=0;i<8;i++)
{
cout<<'x';
}
cout<<endl;
cout<<poziom1<<endl; //tutaj
cout<<poziom2<<endl; //tutaj też
cout<<poziom3<<endl; //no tutaj oczywiście również
cout<<poziom4<<endl; //nie przedłużając,
cout<<poziom5<<endl; /*wszystkie wywołania zmiennych "poziom" wraz z zawartymi przed i po "forami" powinny stworzyć tabelkę, w której będzie się poruszał mój okrągły obiekt. Taka tabelka według planu wychodzi ale po prawej stronie tabelki zaczyna się piekło. Nie wiem jak to rozwiązać, tak jakby wszystko powtarza się obok w każdej lini schodząc w dół -1 powtórzenie.*/
for(int i=0;i<8;i++)
{
cout<<'x';
}
cout<<endl;
return 0;
}
wszystko napisałem w kodzie ^