Tworzę grę w szachy dla dwóch osób. Nie jest to żaden projekt 2D, po prostu na konsoli ma się pojawiać aktualna pozycja figur którymi się ruszamy. Tak zacząłem to tworzyć, aby przećwiczyć programowanie obiektowe (i bardzo chciałbym to dokończyć). Na razie jestem na takim etapie, że ruchy figur na planszy są ograniczone przez samą planszę. W następnym etapie, chciałbym aby żadna figura nie mogła stanąć na pole zajęte przez inną figurę tego samego koloru ani nie mogła przeskoczyć innej figury. Niestety tu mam problemy, żaden pomysł który zrodził się w mojej głowie nie działa. :( Prosiłbym więc o pomoc, o jakieś sugestie jak uporać się z tym problemem.
Jak wygląda mój program? Mój program składa się z trzech plików. Jeden to plik nagłówkowy z klasami, drugi to plik w którym są ciała funkcji składowych tej klasy a trzeci jest z funkcją main. Jeśli chodzi o klasy, to mam klasę bazową "Figura", której argumentami są współrzędne określające położenie figury oraz funkcje wirtualne: ruch i pokaz_polozenie. Z niej dziedziczą klasy konkretnych figur np. class Pionek. W pliku z ciałami metod tych klas, są ciała funkcji ruch i pokaz_polozenie dla konkretnych figur. W mainie stosuje polimorficzny *wskaznik, który służy do wskazania na to którą figurą się ruszamy.
Gdyby ktoś miał cierpliwość i czas, aby zerknąć na cały mój (trochę długi) kod, to można pobrać pliki z nim tutaj:
https://megawrzuta.pl/filesgroup/140ad6f03204a06af085534645ce18c9.html
Wrzucić kodu tu nie mogłem, gdyż zawierał zbyt dużo znaków.