GameVob wymyśliłem wzorując się na klasach gry Gothic. Kiedyś zajmowałem się modyfikowaniem tej gry.
Vob to - Visual Object. Obiekt w świecie który ma graficzną prezentacje.
jest jeszcze Mob który dziedziczy po Vob. Mob raczej już wiesz co to jest ;)
Co do staticów tez nigdy nie znalazłem idealnego rozwiązania problemów z nimi. Gry są na tyle specyficzne ze czesto potrzeba obiektów widocznych w wielu miejscach. Mam kilka pomysłów ale nigdy ich nie implementowałem w grach wiec nie wiem na ile się sprawdzą
1. singleton - jest to klasa z jedną funcją statyczną która zwraca jej instancje. Poczytasz na necie pełno jest przykładów
2. zrobić więcej funkcji update w jednej klasie. Rozdzielać wszystko na mniejsze funkcje do których będzie przekazywany jeden konkretny parametr.
3. Tworzyć klasy statyczne które mają wszystkie pola i funkcje jako statyczne. Taką klase np napisałem kiedyś do przechowywania tekstur uprzedzam ze było to prawie 5 lat temu
https://pastebin.com/Jpz9vhUH