• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Przygotowanie się do matury samemu

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,174 wizyt
pytanie zadane 4 lipca 2017 w Offtop przez derko Nowicjusz (120 p.)
Witam, jestem studentem 1 roku na PWR, ale chciałbym w przyszłym roku napisać matury rozszerzone z matematyki i informatyki. Maturę rozszerzoną z matematyki zdawałem, ale w liceum nie za bardzo się do niej przyłożyłem i średnio mi poszła, a z informatyki nie pisałem ( jakoś wszyscy mieli parcie na pisanie matury z fizyki i nikt nie pisał u nas z informatyki ). Chcę to zrobić, żeby dostać się za rok na drugi kierunek, gdyż ten mnie teraz nie satysfakcjonuje ( połączenie matematyki, fizyki i minimum informatyki ), gdyż w późniejszych etapach jest tam wiele fizyki, a nie czuję się w niej dobrze ( z reszty przedmiotów mi nie idzie tak źle, średnią mam 4.5 ). Tak więc chciałbym się zapytać, jak mógłbym się samodzielnie do nich przygotować, czy znacie jakieś książki czy materiały, które mógłbym w ten rok przerobić. Szczególnie chodzi mi o informatykę.  Z góry bardzo dziękuję.

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 4 lipca 2017 przez John Doe Obywatel (1,720 p.)
Stary, jak przebrniesz przez pierwszy rok na pwr, to matmę do matury będziesz miał w jednym palcu - i dużo mniej chęci do życia ;).

Jeżeli jednak się uprzesz, to możesz przerobić Arkusze Maturalne wydawnictwa Aksjomat - od wychowawcy w liceum słyszałem kiedyś, że są trudniejsze od innych, a sam dobrze je wspominam.

Co się natomiast tyczy informatyki, to zbyt wielu rad nie mam. Wszystko z mej lichej pamięci.

Naucz się dobrze podstaw C++'a oraz poznaj jego biblioteki (poznawszy podstawy, skup się na podstawach STL; może wyrywkowo czytając Pratę?), to będziesz i sprawnie programował (podczas pierwszej części egzaminu) na kartce, i dobrze sobie poradzisz przy komputerze (podczas drugiej części egzaminu).