• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Funkcja OnTriggerEnter nie wykonuje sie po kolizji

Object Storage Arubacloud
0 głosów
243 wizyt
pytanie zadane 7 czerwca 2017 w C# przez gab123 Mądrala (5,230 p.)
zamknięte 10 czerwca 2017 przez gab123

Witam,

Mam dwa obiekty, obiekt gracza (kinematic rigidbody, zaznaczone isTrigger) ktory sie porusza i zbiera punkty (rigidbody, zaznaczone isTrigger) i mam dwie funkcje:

void OnTriggerEnter (Collider col)
	{
		Debug.Log (1);
	}

	void OnTriggerExit(Collider col){
		Debug.Log (2);
	}

Problem w tym ze po ich zderzeniu w konsoli nie widac ani "1" ani "2". Jakie mogą być powody tego, że to nie działa? Jak to naprawić?

Z góry dziękuje za pomoc.

komentarz zamknięcia: Znalazłam odpowiedź na pytanie.
komentarz 7 czerwca 2017 przez niezalogowany
Oczywiście użyte komponenty na obiektach służą do fizyki 3D, a nie 2D (a więc np SphereCollider + Rigidbody, a nie BoxCollider2D + Rigidbody2D)?
komentarz 7 czerwca 2017 przez gab123 Mądrala (5,230 p.)
Do grafiki 3D
komentarz 8 czerwca 2017 przez Dorion300 Szeryf (90,250 p.)
Trochę głupie pytanie, a posiadasz komponent Collider na obiekcie?
komentarz 8 czerwca 2017 przez gab123 Mądrala (5,230 p.)
Tak.
komentarz 8 czerwca 2017 przez piotrsz109 Stary wyjadacz (13,730 p.)
Sprawdź czy działa void OnTriggerStay(Collider col)
komentarz 9 czerwca 2017 przez gab123 Mądrala (5,230 p.)
Niestety nie.
komentarz 9 czerwca 2017 przez piotrsz109 Stary wyjadacz (13,730 p.)
Czy recz która wchodzi w collidera ma collider?
komentarz 10 czerwca 2017 przez gab123 Mądrala (5,230 p.)
Miała, ale to już nie ważne, usunełam tamtą rzecz i utworzyłam nowy obiekt (wydaje mi się, że identyczny, ale musial czyms sie różnic) i teraz działa. Dziekuje za pomoc.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 7 czerwca 2017 przez piotrsz109 Stary wyjadacz (13,730 p.)
Jest to projekt 2D czy 3D?
komentarz 7 czerwca 2017 przez gab123 Mądrala (5,230 p.)
Projekt 3D
komentarz 7 czerwca 2017 przez piotrsz109 Stary wyjadacz (13,730 p.)

Przypisałeś Zderzacz do tego samego obiektu co skrypt?

komentarz 7 czerwca 2017 przez gab123 Mądrala (5,230 p.)
Tak, skrypt jest podpięty do obiektu gracza.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 959 wizyt
pytanie zadane 22 października 2019 w C# przez niezalogowany
0 głosów
1 odpowiedź 95 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 105 wizyt
pytanie zadane 2 grudnia 2020 w OpenGL, Unity przez kacpertrebacz Nowicjusz (190 p.)

92,579 zapytań

141,429 odpowiedzi

319,657 komentarzy

61,962 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...