• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Unity - wykrywanie kolizji z konkretnym obiektem

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
942 wizyt
pytanie zadane 22 października 2019 w C# przez niezalogowany
zamknięte 4 listopada 2019
  public GameObject wskaz;


    private void OnTriggerEnter2D(Collider2D wskaz)
    {
        Destroy(gameObject);
    }

Witam,

za pomocą powyższego kodu chciałem zrobić aby kolizja była wykrywana tylko z obiektem "wskaz".

Ku mojemu zdziwieniu to nie zadziałało. Próbowałem na kilka innych sposobów ale każdy okazał się nieskuteczny.

Czy jest jakiś sposób aby to zrobić?

komentarz zamknięcia: uzyskałem odpowiedź

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 22 października 2019 przez Zaglowiec Dyskutant (9,200 p.)
wybrane 4 listopada 2019
 
Najlepsza
Witam

Krótkie proste wyjaśnienie, w nawiasie dajesz funkcji obiekt kolizji, ale nie sam obiekt a jakiego komponent (Jeśli źle tłumacze, to proszę o poprawę, ale z wyjaśnień zawsze jestem słaby). Funkcja wywołuje się zawsze gdy będzie miała kolizja z obiektem, niezależnie z jakim i jest dodawana do twojej tworzonej zmiennej 'wskaz'. Aby bardziej uszczegółowić funkcję i określić z jakim konkretnym obiektem może uruchomić kolejne linie kodu gdy dojdzie do kolizji musisz dodać w środku if'a. I w nim przyrównać twój obiekt do nazwy, bądź jego tag'u, w taki sposób:

if (wskaz.gameObject.name == "MyGameObjectName")

if (wskaz.gameObject.tag == "MyGameObjectTag")

 

I jak zawsze dodam dla początkujących osób w Unity:

Jeśli zaczynasz uczyć się Unity to spróbuj najpierw przerobić jakiś kurs na youtube (których jest pełno w wersji angielskiej jak i polskiej) i zrobić identycznie wszystko jak na filmie przerywając go co chwile. Najlepiej na początek jakąś grę 2d, z reguły dobre kursy mają od 8 do 10 odcinków po 30 minut, czasu na pewno oglądając je nie stracisz, szczególnie jeśli będziesz powtarzał wszystko samodzielnie.

Podłapiesz trochę praktyki i zrozumiesz jak mniej więcej działa ta podstawa mechanika pisania skryptów, czy też innych funkcji jakie oferuje Unity.

 

Pozdrawiam, i życzę powodzenia

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 389 wizyt
pytanie zadane 1 czerwca 2017 w Python przez DODO Bywalec (2,950 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 196 wizyt
pytanie zadane 28 grudnia 2022 w Systemy operacyjne, programy przez M4jk3l07 Początkujący (290 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 434 wizyt
pytanie zadane 19 października 2018 w Java przez DuduśToJa Początkujący (290 p.)

92,454 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,089 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...