• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Unreal Engine 4 vs SFML - co dla początkującego?

VPS Starter Arubacloud
+2 głosów
1,814 wizyt
pytanie zadane 25 kwietnia 2017 w C i C++ przez Marcin_N_97 Stary wyjadacz (10,290 p.)
Cześć!

Chciałbym zacząć swoją przygodą z programowaniem gier. Programowanie w C++ obiektowe mam już moim zdaniem na niezłym poziomie, dlatego chciałbym w końcu zabrać się za programowanie gier. Zastanawiam się tylko od czego tak naprawdę zacząć:

1. Unity - odpada, nie chce wchodzić w C#.

2. Unreal Engine 4 - C++, silnik kombajn, słyszałem opinie, że nie warto od niego zaczynać, gdyż jest zbyt skomplikowane, ale raczej były to opinie kierowane do osób, które nie programowały wcześniej.

3. biblioteka SFML (lub inne: Allegro, Open GL itd.) - słyszałem, że dobre na start, aczkolwiek brakuje tutaj dużo do UE4, plusem jest, że pomaga lepiej poznać UE4, ponieważ uczy bardziej niskopoziomowo, kolejnym minusem brak dobrych tutoriali (aktualnych, są głównie SFML 2, a aktualnie jest SFML 4)

Od czego polecacie mi zacząć? Dodam jeszcze, że końcowo chce pracować na UE4 więc dlatego skłaniam się najbardziej do zaczęcia swojej przygody z nim.

Dodatkowo prosiłbym o polecane kursy (najlepiej video, najlepiej w języku polskim). Widziałem dość sporo postów o nich (głównie stare kursy) więc jest to tylko przy okazji.
 

Z góry dzięki za pomoc ;)
komentarz 6 sierpnia 2017 przez CPP_Newbie Użytkownik (770 p.)
Co za idiotyczne pytanie. Co dla początkującego - UE4 czy SFML? Ręce opadają...

Chyba logiczne, że skoro jesteś początkującym to nie masz się co brać za UE4 bo i tak nic w nim nie zrobisz.

Właśnie tego typu spam zaśmieca to forum, gdy człowiek szuka czegoś ważnego i musi się przekopywać przez pierdylion tego typu podobnych pytań...
2
komentarz 7 sierpnia 2017 przez Marcin_N_97 Stary wyjadacz (10,290 p.)
Co za idotyczne gadanie. Jakoś powiem Ci, że miałem okazję pogadać z osobami pracującymi w zawodzei - Techland, Redzi, Jutsu i konieć końców okazało się, że wszystko zależy od konkretnej rzeczy, którą chciałbym się zajmować, a więc rada od najbardziej doświadczonych było zajęciem się UE4, bo jest stworzone w taki sposób, że podstawy przy tutorialach mozna spokojnie poznać w weekend. I jakoś da się w nim zrobić wszystko bez znajomości SFML. Właśnie tego typu osoby i ich podejście przekonało mnie, że to forum coraz bardziej mnie zaczyna odpychać...
2
komentarz 7 sierpnia 2017 przez draghan VIP (106,230 p.)

Co za idiotyczne pytanie. Co dla początkującego - UE4 czy SFML? Ręce opadają...

Chyba logiczne, że skoro jesteś początkującym to nie masz się co brać za UE4 bo i tak nic w nim nie zrobisz.

Właśnie tego typu spam zaśmieca to forum, gdy człowiek szuka czegoś ważnego i musi się przekopywać przez pierdylion tego typu podobnych pytań...

CPP_Newbie - proszę o stonowanie swoich wypowiedzi, w przeciwnym razie mogą zostać podjęte działania porządkowe.

Każdy ma prawo zadać pytanie, nie każdy ma obowiązek na nie odpowiadać. Jeśli nie masz nic wartościowego do napisania, nie udzielaj się w danym wątku - as simple as that.

1 odpowiedź

+4 głosów
odpowiedź 25 kwietnia 2017 przez unknown Nałogowiec (39,560 p.)

1. Unity to nie tylko C#

2.

słyszałem opinie, że nie warto od niego zaczynać, gdyż jest zbyt skomplikowane, ale raczej były to opinie kierowane do osób, które nie programowały wcześniej.

Raczej do osób, które nie mają doświadczenia z gamedevem(albo grafiką 3D)

3.  

ponieważ uczy bardziej niskopoziomowo

Nie powiedziałbym 

(aktualnych, są głównie SFML 2, a aktualnie jest SFML 4)

Skąd wziąłeś informację, że najnowsza wersja SFMLa to 4? Najnowsza to 2.4.2

Przed zaczęciem z UE4 warto mieć jakieś doświadczenie z grafiką 3D. IMHO, na początek warto nauczyć się SFML, napisać w nim jakiś projekt a potem możesz zaczynać z UE4. 

Do nauki SFMLa wystarczy tutorial z oficjalnej strony( https://www.sfml-dev.org/tutorials/2.4/ a tu przetłumaczona wersja: http://szymonsiarkiewicz.pl/poradniki/sfml-kurs-podstawowy/sfml-kurs-dla-poczatkujacych/ ). Co do UE4, wydaje się, że na oficjalnej stronie są dobre tutoriale.

1
komentarz 25 kwietnia 2017 przez Marcin_N_97 Stary wyjadacz (10,290 p.)
Dzięki za podzielenie się Twoim zdaniem ;)

 

1. Raczej chodziło mi, że najłatwiejsze przejście z C++ to C#, a ja nie chcę tego robić. Wiem, żę jest jeszcze Boo (Python) i inne możliwośie, ale typowo C++ nie ma.

2. Okey, to dla mnie zdecydowany krok w stronę wyboru SFML.

3. Chodziło mi o 2.2, 2.4 - zastosowałem błędny skrót myślowy ;)

 

W takim razie chyba zabieram się za SFML, chyba że ktoś mi jednak coś innego poradzi. Jeszcze raz dzięki!

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 3,187 wizyt
–1 głos
0 odpowiedzi 242 wizyt
pytanie zadane 24 lutego 2022 w Systemy operacyjne, programy przez Nikso Nowicjusz (230 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 1,103 wizyt

93,015 zapytań

141,978 odpowiedzi

321,271 komentarzy

62,357 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać tom 2 książki "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - będzie to około 650 stron wiedzy o ITsec (17 rozdziałów, 14 autorów, kolorowy druk).

Planowana premiera: 30.09.2024, zaś planowana wysyłka nastąpi w drugim tygodniu października 2024.

Warto preorderować, tym bardziej, iż mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy dodatkowe 15% zniżki! Dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za kod dla naszej Społeczności!

...