• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Czego się uczyć? Przyszła praca...

Object Storage Arubacloud
0 głosów
670 wizyt
pytanie zadane 5 kwietnia 2017 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Harkor Użytkownik (530 p.)
Witam.

Jestem uczniem klasy 3 technikum informatycznego, programowaniem interesowałem się od gimnazjum na chwilę obecną znam podstawy: C++,HTML,CSS,JS,JAVA, pisałem strony internetowe głównie na potrzeby szkoły, programy na windows (przepracowany kurs c++ z kanału Pasja informatyki) a ostatnio trochę bawiłem się z pisaniem aplikacji na androida (w wolnych chwilach dopisuje fragmenty kodu do autorskiej prostej gierki, idzie to powoli bo akurat JAVE znam troszku słabiej ale widzę duże postępy). Chciałbym za nico ponad rok po ukończeniu technikum rozpocząć pracę jako programista... Jestem jedną z nielicznych osób które zaczęły o tym poważnie myśleć wcześniej niż usłyszały o jakiś zarobkach itp. Po prostu pisanie programów sprawiało mi radość a matematyka i logiczne myślenie od zawsze były na wysokim poziomie.
I tu moje pytanie czy to istotnie możliwe aby załapać się na jakąś pracze czy choćby staż po technikum? Co powinienem rozwijać czego się uczyć aby zwiększyć swoje szanse na powodzenie?

4 odpowiedzi

+4 głosów
odpowiedź 5 kwietnia 2017 przez niezalogowany

Czego się uczyć? Przyszła praca...

Standardowa odpowiedź uniwersalna: angielskiego - musisz bez większego problemu czytać dokumentacje

+2 głosów
odpowiedź 5 kwietnia 2017 przez mokrowski Mędrzec (155,460 p.)
Ucz się dalej C++'a, ale już nowoczesnych standardów. Stosuj bibliotekę dostarczaną wraz z językiem. Szczególnie interesujące powinny być <algoritm>, <type_traits> (tu uwaga bo po lekturze tutoriali to nie jest banalne), <memory>, <thread> (znów to co dla <type_traits>), <string>, <vector>, <map>, <set>, wersje unordered, <random>, <functional>, składnia lambdy....