• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Zestaw AVR na początek - jestem kompletnie zielony.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
459 wizyt
pytanie zadane 21 stycznia 2017 w Sprzęt komputerowy przez Damian11131 Stary wyjadacz (13,490 p.)

Witam, chciałbym zacząć przygodę z elektroniką, ale nie wiem jakie części będą mi potrzebne. Proszę o pomoc w dobraniu odpowiednich części. Na początek chciałbym, aby procesor migał diodą LED (to pewnie taki "hello world" w elektronice), potem chciałbym kupić jakiś prosty jednocyfrowy wyświetlacz i wyświetlać na nim różne cyfry. 

Co na pewno potrzebuję:

  1.  Mikrokontroler AtMega 88 DIP
  2. Programator USBasp
  3. Płyta stykowa (830 pól czy może mniej na początek?)
  4. Przewody (60 sztuk wystarczy?)
  5. Rezystory (ile ich mniej więcej potrzebuję?)
  6. Tranzystory (ile mniej więcej sztuk?)
  7. Dioda LED
  8. Wyświetlacz jak wspomniałem wyżej

Coś poza tym? Jak mówiłem jestem zielony i kompletnie się nie znam na elektronice ani na elektronicznych częściach.

4 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 21 stycznia 2017 przez niezalogowany
ad. 3: Na początku nie potrzebujesz 830 pól, ale tu chodzi o wygodę - im większa płytka stykowa, tym wygodniejsza jest w użyciu (ofc są pewne granice :P). Poza tym, na większej płytce zawsze możesz sobie rozmieścić elementy tak, żeby do każdego mieć bardzo łatwy dostęp i móc go wymienić (+milion do wygody przy eksperymentowaniu).

ad. 4: Wystarczy, ale podobieraj sobie odpowiednie długości. Są gotowe zestawy w sklepach z przewodami o różnych długościach. Pamiętaj, żeby kupić sobie większą ilość, aby mieć trochę na zapas. I nie zapomnij o krokodylkach - bez nich używanie miernika i płytki stykowej jest strasznie niewygodne.

ad. 5: Kup sobie po kilkadziesiąt rezystorów z szeregu E6/E12. A jakbyś potrzebował innej wartości/mocy, to pamiętaj o łączeniu szeregowym i równoległym.