• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Skullstone - gra RPG

Object Storage Arubacloud
+8 głosów
834 wizyt
pytanie zadane 16 maja 2016 w Nasze projekty przez FrozenShade Bywalec (2,680 p.)
edycja 16 maja 2016 przez FrozenShade

Witam,

 

Razem ze znajomymi piszemy grę. Jest to dungeon crawler klimatem nawiązujący do starych, kultowych produkcji takich jak: Dungeon Masetr, Eye of the Beholder, Stonekeep. W skrócie: drużyna bohaterów łazi po podziemiach, tłucze się z potworami, rozwiązuje zagadki, wykonuje zlecenia otrzymane w pobliskim miasteczku. Esencją gry jest oczywiście walka - i na nią kładziemy największy nacisk. Potwory mają dużo większe możliwości w porównaniu do tych z klasycznych produkcji: oprócz ataku z bliska i na odległość po linii prostej mogą jeszcze wykonać atak obszarowy, rzucić sobie heala albo zdebuffować gracza. Gracz z kolei nie ograniczy się do machania mieczem i strzelania z łuku/magii - postacie mają swoje własne skille aktywne i pasywne, które w znaczny sposób wpłyną na walkę.

Gra jest pisana w Javie, używamy mocno przerobionego silnika JMonkeyEngine.

Co o tym myślicie? podoba się? Zagrali byście?

 

Przykładowe screeny:

I video: (UWAGA: niestety, nie ma jeszcze balansu w walce, potworki są 'łatwe') https://www.youtube.com/watch?v=f-0Pv57vP7U

Więcej na naszym profilu na FB: https://www.facebook.com/SkullstoneGame/

 

 

komentarz 16 maja 2016 przez niezalogowany
Wyglądać wygląda nieźle, ale na co wy to chcecie wydać? Mam nadzieję, że nie na PC? (Java != PC => problemy z wydajnością: patrz Minecraft)
2
komentarz 16 maja 2016 przez FrozenShade Bywalec (2,680 p.)
Wydamy na PC.

Z wydajnością nie ma problemu, jest to dla nas bardzo ważny temat i czuwamy nad nim. Na karcie GTX 750 mam ponad 100 fps, przy czym procek w kompie to jakiś 6-letni core2 duo. Sama Java też nie jest taka zła, programuję w niej od kilku lat i nie narzekam. Absolutnie nie odstaje od .NETa, w którym piszę na co dzień w pracy.
komentarz 16 maja 2016 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Powiem jedno - wygląda NIESAMOWICIE!
komentarz 16 maja 2016 przez niezalogowany
Tak, tylko że obliczenia są głównie zrzucane na dość mocną kartę graficzną, osobiście nie jestem fanem Javy na PC, bo identyczna gra ale napisana w C/C++ na pewno finalnie zajmowałaby mniej pamięci i by działała po prostu lepiej.

No ale spoko, jak wydacie to zobaczymy jak dobrze działa
1
komentarz 16 maja 2016 przez FrozenShade Bywalec (2,680 p.)
Sporo rzeczy nadal pozostaje po stronie CPU a istotna rzeczą jest też szybkość transferu CPU->GPU, bo przy deferred shadingu g-buffer potrafi być bardzo duży. Co do "działania lepiej" to powiem tak: można skopać w C++ i będzie chodziło źle, można napisać rewelacyjnie w Javie i będzie chodziło dobrze. To wszystko kwestia znajomości platformy i środowiska w którym program się uruchamia.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 16 maja 2016 przez Michał Borski Początkujący (280 p.)
Ma klimat niezły :) Choć troche system walki, hm... mi by osobiście nie podszedł do gustu. Takie klikanie przycisków po prostu. Mega fajnie by było jakbyście to zrobili w kooperacje. To już by była inna bajka. Bo narazie walka to troche wygląda tak : podejdź - uderz wszystkim czterema postaciami i potwór ginie.

No chyba że ja coś źle widze.'

Mimo wszystko kawał dobrej roboty.
komentarz 16 maja 2016 przez FrozenShade Bywalec (2,680 p.)
Dobrze widzisz - po prostu nie ma jeszcze balansu. Potwory mają szybko ginąć, żeby nam się wygodnie wszystko sprawdzało w trakcie pisania. Docelowo będą trudniejsze, wyposażone większą ilość skilli, ich rozstawienie będzie mniej przypadkowe.
komentarz 16 maja 2016 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Ok, w gre bym zagral podoba mi sie, ale te pojedynki sa kijowe. Moze zastosujecie na dole panel albo przypisanie do osoby przycisku np. F1 i atakuje ten i ten bohater. Mysle ze to by bylo lepsze niz klikanie za kazdym razem myszka. Po za tym bardzo mi sie podoba. I naprawde dobra robota :)))
komentarz 16 maja 2016 przez Michał Borski Początkujący (280 p.)
A co myślisz o zrobieniu kooperacji? i powiedzmy niech mag ma więcej różnych czarów, np ściana spowalniająca, ogień, wojownik dodatkowo obrone tarczą. Btw. z czystej ciekawości ile czasu wymagało od Was stworzenie tego?
komentarz 16 maja 2016 przez FrozenShade Bywalec (2,680 p.)
Skróty klawiaturowe to oczywistość, sam gram w ten sposób. Problem jest taki, że na filmiku wyglądało by to tak, jakby postać sama z siebie atakowała i mogło by być mylące.

 

Umiejętności postaci są odpowiednio dobrane a formacja drużyny ma istotne znaczenie. Wojownicy mają pasywną umiejętność posługiwania się tarczą, niektórzy z nich posiadają dodatkowo aktywny skill 'tankujący' - zwiększa obronę ale ściąga na siebie ataki. Dobór postaci do drużyny ma ogromny wpływ na rozgrywkę.

Grę piszemy od półtora roku.
komentarz 16 maja 2016 przez Michał Borski Początkujący (280 p.)
od 1,5 roku? w cholere :D no ale co ja tam wiem o tworzeniu gier. Nie odpowiedziałeś mi co myślisz o kooperacji. Bo tak to może pare kumpli bym zrzucił i byśmy pograli. Bo tu rozumiem że jeden gracz jest wszystkim postaciami
komentarz 16 maja 2016 przez FrozenShade Bywalec (2,680 p.)
Aaa, tobie o multiplayer co-op chodziło. Nie. to gra single player, ze scenariuszem, zdefiniowanymi przez nas podziemiami. Tu trochę trudno by wpasować jakikolwiek multiplayer, chyba, że by zrobić z tego jakiś MOBA, ale to już nie ten rodzaj gry. W ogóle pisanie gier multiplayer to trochę większe wyzwanie - nie, żebym nie dał rady :) takie rzeczy też pisałem, ale był to projekt dużo mniejszy.

1,5 roku bo my nie mamy 50 osób na etacie, jesteśmy pasjonatami siedzącymi nad tym wieczorami. Fakt, trochę czasu to jest, ale jak tak patrzę wstecz, to roboty też nie było mało, z czego samo programowanie (Java i OpenGL) ogarniam sam.
komentarz 16 maja 2016 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Muliplayer by byl ok. ALe wtedy dobor druzyny bylby przymusowy czyli te 4 postaci bo innaczej nie ma sie grupy, cos w stylu gildi lub zakonu w MMORPG. To by byla fajna funkcja grupka przyjacil grajaca online...pomysl nad tym

Podobne pytania

+4 głosów
1 odpowiedź 174 wizyt
pytanie zadane 24 lutego 2017 w Nasze projekty przez FrozenShade Bywalec (2,680 p.)
+2 głosów
1 odpowiedź 1,096 wizyt
pytanie zadane 20 września 2019 w Nasze projekty przez Itnes Początkujący (350 p.)
+2 głosów
2 odpowiedzi 601 wizyt
pytanie zadane 3 listopada 2017 w Nasze projekty przez Insygnia Nowicjusz (150 p.)

92,579 zapytań

141,429 odpowiedzi

319,657 komentarzy

61,963 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...