• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Współrzędne obiektu

Object Storage Arubacloud
0 głosów
178 wizyt
pytanie zadane 26 kwietnia 2016 w C i C++ przez Garniturek Użytkownik (820 p.)

Witam, mam na ekranie prostokąt, z którego po naciśnięciu przycisku 'wylatuje' pocisk. Aby to dobrze wyglądało muszę zrobić tak, aby zawsze z końca prostokąta wylatywał ten pocisk. Nie mam pomysłu jak to zaprogramować, pomocy

void cOkrag::rysuj() { //POCISK
	glPushMatrix();
	glColor3f(1.0, 1.0, 1.0);
	glTranslatef(this->x,this->y,0);
	glBegin(GL_POLYGON);
	for (float kat = 0; kat < 360; kat += 5)
	{
		GLfloat _x, _y;
		_x = r*cos(kat / 180 * 3.14);
		_y = r*sin(kat / 180 * 3.14);
		glVertex2f(_x, _y);
	}
	glEnd();
	glPopMatrix();
	glFlush();
}
void cProstokat::rysuj() //LUFA
{
	glPushMatrix();
	glTranslatef(this->x,this->y,0);
	glRotatef(this->kat,0,0,1); //rotacja w okolo osi z
	glColor3d(0.21, 0.7, 0.5);
	glBegin(GL_POLYGON);
	glVertex2f(-a/2.0, -b/2.0);
	glVertex2f(-a/2.0, b/2.0);
	glVertex2f(a/2.0, b/2.0);
	glVertex2f(a/2.0, -b/2.0);
	glEnd();
	glPopMatrix();
	glFlush();
}
void cScena::dodajO(float x, float y, float r){
	cOkrag* tmp = new cOkrag(x, y, r);
	tab.push_back(tmp);
}
//-------------------------
			case '  ':
		{
			a.dodajO(-pr.a/2.0, pr.b/2.0, 0.01, 1.0, 1.0);
		}break;

 

2 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 27 kwietnia 2016 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
wybrane 27 kwietnia 2016 przez Garniturek
 
Najlepsza

A słyszałeś ty kiedy o funkcjach trygonometrycznych, czyli absolutnej podstawie programowania gier? :P

Założyłem, że origin jest tam. Pewnie jest gdzie indziej ale z funkcjami tryg. wszystko zrobisz.

0 głosów
odpowiedź 26 kwietnia 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Nie rozumiem o co chodzi że z końca prostokąta, ale jeżeli myślę o tym co ty to po prostu odejmij pozycję startową o wielkość prostokąta. (nie wiem jak to działa w opengl 2, ja robię w 3)
komentarz 26 kwietnia 2016 przez Garniturek Użytkownik (820 p.)
Ah, zapomniałem dodać, że tym prostokątem może sobie użytkownik obracać, stąd ta trudność
komentarz 26 kwietnia 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
to najpierw obróć prostokąt, potem go narysuj, a następnie przemieść
komentarz 26 kwietnia 2016 przez Garniturek Użytkownik (820 p.)
Ale rysuje prostokąt na podstawie długości boków i przy obracaniu się one nie zmieniają i dlatego mi z tego samego miejsca wylatuje

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 665 wizyt
pytanie zadane 22 kwietnia 2016 w C i C++ przez Garniturek Użytkownik (820 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 582 wizyt
pytanie zadane 15 kwietnia 2018 w C i C++ przez littlerunaway Obywatel (1,790 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 259 wizyt
pytanie zadane 6 marca 2016 w C i C++ przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)

92,632 zapytań

141,499 odpowiedzi

319,878 komentarzy

62,011 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...