Cześć, zainstalowałem bibliotekę SDL z tego poradnika:
http://lazyfoo.net/tutorials/SDL/01_hello_SDL/windows/codeblocks/index.php bo tu były u mnie błędy:
https://www.youtube.com/watch?v=xnhtdaOlzGs&list=PLcrpDmg_oNOmIyPCfI-zCZ1zsqAq2Wjsx&index=4
Ale problem polega na tym, że wpisałem kod, wszystko się kompiluje ale nie wyświetla żadnego okna. Za to otrzymuje 3 warningi:
warning: passing NULL to non-pointer argument 6 of 'SDL_Window* ' SDL_CreateWindow (const...)
warning: unused variable 'obraz_tlo' [-Wunused-variable]
warning: unused variable 'ludzik' [-Wunused-variable]
Natomiast cały kod prezentuje się następująco:
#include <SDL.h>
#include <SDL_image.h>
//#include <SDL2/SDL_ttf.h>
//#include <SDL2/SDL_mixer.h>
#include <windows.h>
using namespace std;
SDL_Window* okno;
SDL_Surface* ekran;
int frame = 0;
SDL_Event zdarzenie;
int main(int argc, char* args[])
{
SDL_Init(SDL_INIT_EVERYTHING);
okno = SDL_CreateWindow("Prosta gra SDL", SDL_WINDOWPOS_CENTERED, SDL_WINDOWPOS_CENTERED, 800, 600, NULL);
ekran = SDL_GetWindowSurface(okno);
while(true)
{
if(frame == 0)
{
SDL_Surface* obraz_tlo = IMG_Load("grafika/test.bmp");
SDL_Surface* ludzik = IMG_Load("grafika/ludzik.bmp");
while(frame == 0)
{
while(SDL_PollEvent(&zdarzenie))
{
if(zdarzenie.type == SDL_QUIT)
{
exit(0);
}
}
}
SDL_UpdateWindowSurface(okno);
SDL_Delay(16.666666);
}
}
return 0;
}
Jak myślicie może to być wina kompilatora?
[mały disclaimer:] Używam w tej chwili GNU GCC Compiler mimo że biblioteki ściągałem na mingw, to postaram się doinstalować do C:B MinGW osobno.