• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak zaprogramować spadanie postaci po wyskoku , poruszanie się w locie , kierunek skoku ?

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
221 wizyt
pytanie zadane 8 lutego 2016 w C i C++ przez Maciek550q Nowicjusz (120 p.)
//---------------------------------------------------------------------------

#include <vcl.h>
#pragma hdrstop

#include "Unit1.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma package(smart_init)
#pragma resource "*.dfm"



TForm1 *Form1;
//---------------------------------------------------------------------------
__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
        : TForm(Owner)
{
}
//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::lewoTimer(TObject *Sender)
{
        pop->Left  -= 10;
        if (pop->Left <= 0 ) pop->Left = - pop->Left;
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::FormKeyDown(TObject *Sender, WORD &Key,
      TShiftState Shift)
{
        if (Key == VK_LEFT) lewo->Enabled = true;
        if (Key == VK_RIGHT) prawo->Enabled = true;
        if (Key == VK_SPACE) skok->Enabled = true;

}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::prawoTimer(TObject *Sender)
{
        pop->Left +=10  ;
        pop->Left -=15;
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::FormKeyUp(TObject *Sender, WORD &Key,
      TShiftState Shift)
{
        if (Key == VK_LEFT) lewo->Enabled = false;
        if (Key == VK_RIGHT) prawo->Enabled = false;
        if (Key == VK_SPACE) skok->Enabled = false;pop->Top -=10;
}
//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::skokTimer(TObject *Sender)
{
       pop->Top -= 10;

}
//--------------------------------------------------------------------------

Witam , chciałem stworzyć grę 2d w borland cpp builder 6 pomyślałem ,że skoro można arkanoida można i zwykłą platformówkę , mam problem z opisaniem skoku , stworzyłem dodatkowy timer który zwiększa wysokość postaci (pop)  ale nie mam pojęcia jak ustawić spadanie i jak moge oprogramować poruszanie się w powietrzu , kierunek skoku . Proszę o pomoc!

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 8 lutego 2016 przez NoName Mądrala (5,640 p.)
Spadanie? Hm.. tak samo jak skok?
Jeśli ustalasz że np postać będzie się przesuwać do góry o 10px, to po czasie w którym znajdzie się 10px wyżej, spadnie w dół o 10px i tyle.
Można to rozwiązać na kilka różnych sposobów.
A kierunek, tak samo jak i poruszanie "po ziemi".

 

Btw. wywal Borlanda i zainteresuj się Qt, albo czymkolwiek innym.. ;)

Podobne pytania

0 głosów
4 odpowiedzi 173 wizyt
pytanie zadane 28 kwietnia 2016 w C i C++ przez Sinnley Stary wyjadacz (12,810 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 822 wizyt
pytanie zadane 27 grudnia 2021 w C# przez The_xeenq Nowicjusz (120 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 266 wizyt
pytanie zadane 24 marca 2019 w OpenGL, Unity przez Xin_Master Nowicjusz (120 p.)

92,831 zapytań

141,771 odpowiedzi

320,817 komentarzy

62,159 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...