• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak zaprogramować spadanie postaci po wyskoku , poruszanie się w locie , kierunek skoku ?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
216 wizyt
pytanie zadane 8 lutego 2016 w C i C++ przez Maciek550q Nowicjusz (120 p.)
//---------------------------------------------------------------------------

#include <vcl.h>
#pragma hdrstop

#include "Unit1.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma package(smart_init)
#pragma resource "*.dfm"



TForm1 *Form1;
//---------------------------------------------------------------------------
__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
        : TForm(Owner)
{
}
//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::lewoTimer(TObject *Sender)
{
        pop->Left  -= 10;
        if (pop->Left <= 0 ) pop->Left = - pop->Left;
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::FormKeyDown(TObject *Sender, WORD &Key,
      TShiftState Shift)
{
        if (Key == VK_LEFT) lewo->Enabled = true;
        if (Key == VK_RIGHT) prawo->Enabled = true;
        if (Key == VK_SPACE) skok->Enabled = true;

}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::prawoTimer(TObject *Sender)
{
        pop->Left +=10  ;
        pop->Left -=15;
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::FormKeyUp(TObject *Sender, WORD &Key,
      TShiftState Shift)
{
        if (Key == VK_LEFT) lewo->Enabled = false;
        if (Key == VK_RIGHT) prawo->Enabled = false;
        if (Key == VK_SPACE) skok->Enabled = false;pop->Top -=10;
}
//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::skokTimer(TObject *Sender)
{
       pop->Top -= 10;

}
//--------------------------------------------------------------------------

Witam , chciałem stworzyć grę 2d w borland cpp builder 6 pomyślałem ,że skoro można arkanoida można i zwykłą platformówkę , mam problem z opisaniem skoku , stworzyłem dodatkowy timer który zwiększa wysokość postaci (pop)  ale nie mam pojęcia jak ustawić spadanie i jak moge oprogramować poruszanie się w powietrzu , kierunek skoku . Proszę o pomoc!

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 8 lutego 2016 przez NoName Mądrala (5,640 p.)
Spadanie? Hm.. tak samo jak skok?
Jeśli ustalasz że np postać będzie się przesuwać do góry o 10px, to po czasie w którym znajdzie się 10px wyżej, spadnie w dół o 10px i tyle.
Można to rozwiązać na kilka różnych sposobów.
A kierunek, tak samo jak i poruszanie "po ziemi".

 

Btw. wywal Borlanda i zainteresuj się Qt, albo czymkolwiek innym.. ;)

Podobne pytania

0 głosów
4 odpowiedzi 158 wizyt
pytanie zadane 28 kwietnia 2016 w C i C++ przez Sinnley Stary wyjadacz (12,810 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 688 wizyt
pytanie zadane 27 grudnia 2021 w C# przez The_xeenq Nowicjusz (120 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 261 wizyt
pytanie zadane 24 marca 2019 w OpenGL, Unity przez Xin_Master Nowicjusz (120 p.)

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...