• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Dynamiczna alokacja tablic dwuwymiarowych

Object Storage Arubacloud
0 głosów
722 wizyt
pytanie zadane 1 stycznia 2016 w C i C++ przez mystery.of.silence Nowicjusz (230 p.)

Witam :) Jestem osobą początkującą jeśli chodzi o programowanie, dlatego póki co często mam problemy nawet z podstawowymi zagadnieniami. 
Piszę tu, gdyż nie mogę zrozumieć do końca dynamicznego alokowania tablic w tym przypadku dwuwymiarowych. Ale konkretniej. 
Próbuję napisać program obliczający wyznacznik macierzy 4x4. Nie wiem czy dobrze kombinuję jak to zrobić, ale to na razie nieważne. W każdym razie chcę napisać funkcję tworzącą minor danej macierzy zatem wymiar tablicy muszę zamienić na 3x3 i wykreślić jeden wiersz i jedną kolumnę. Przeglądając internet doszłam do wniosku, nie wiem czy słusznie że jedynym sposobem jest dynamiczne zaalokowanie tablicy. Jednak tu pojawia się właśnie problem. Tablice utworzyć, utworzyłam. Dla jasności wygląda to tak, mam nadzieję że chociaż tu błędu nie zrobiłam ;)

int main()
{
    int rozmiar = 4;
    double **macierz = new double *[rozmiar]; // tablica na wskazniki
    // generowwanie poszczegolnych wymiarow;
    for (int i = 0; i<rozmiar; i++)
    macierz[i] = new double [rozmiar];
 
    double liczby[]= {3,2,-1,0,-2,1,2,-2,4,-2,-1,3,0,2,-3,-1};
    int k=0;
    for (int i=0; i<rozmiar; i++)
        for(int j=0; j<rozmiar; j++)
        {
            macierz[i][j]= liczby[k];
            k++;
        }
       for (int i = 0; i<rozmiar; i++)
    delete [] macierz[i];
    delete [] macierz;
    return 0;
}

Ale mam teraz takie pytania:
1. Czy jest jakiś wygodniejszy sposób na przypisanie wartości tablicy? Np. coś podobnego jak w statycznym tworzeniu tablicy, że wystarczył prosty zapis w klamerkach.