• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Nic się nie rysuje

Object Storage Arubacloud
0 głosów
224 wizyt
pytanie zadane 2 grudnia 2015 w C i C++ przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)

Dlaczego przy wywołaniu tej funkcji:

   Engine engine(window);

Nic się nie rusuje, a powienna się namalować mapa kafelkowa;

Funkcja ta wygląda tak:

Engine::Engine(RenderWindow &window)
{
    for(int i = 1; i < Map::COUNT; i++)
    {
        texture[i].loadFromFile("tileset.png", IntRect((i-1) * maps.tileWidth, 0, maps.tileWidth, maps.tileHeight));
    }

    maps.loadFromFile("map.txt");
    for(int i = 0; i < maps.height; i++)
    {
        for(int j = 0; j < maps.width; j++)
        {
            if(maps.level[i][j].type != Map::NONE)
            {
                sprite[i][j].setTexture(texture[maps.level[i][j].type]);
                sprite[i][j].setPosition(j * maps.tileWidth, i * maps.tileHeight);
            }
        }
    }
    runEngine(window);
}
void Engine::runEngine(RenderWindow &window)
{
        Event event;

        while(window.pollEvent(event))
        {

        }
    window.clear();
    for(int i = 0; i < maps.height; i++)
    {
        for(int j = 0; j < maps.width; j++)
        {
            if(maps.level[i][j].type != Map::NONE)
            {
                window.draw(sprite[i][j]);
            }
        }
    }
    window.display();
}

 

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 2 grudnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Dlaczego wywołujesz metodę runEngine w konstruktorze? Jest to naganny błąd - konstruktor powinien jedynie inicjalizować dany obiekt.

komentarz 2 grudnia 2015 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Tak było w poradniku Pana Szymona Siarkiewicza, on tak zrobił i mu działało
komentarz 2 grudnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Kto by tego nie zrobił, to ten sposób mi się osobiście nie podoba. A gdzie masz pętlę gry?
komentarz 2 grudnia 2015 przez niezalogowany
Serio? Naganny błąd? Potwierdzam, że u mnie działa super (po paru przeróbkach, ale działa).
komentarz 2 grudnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

@filipekczek7 Głównie chodzi o czytelność kodu. Zauważ, że użytkownik, który używa takiego konstruktora, nie ma pojęcia, że wywołuje on pętle gry. Odpowiednia metoda powinna się znajdować poza konstruktorem.

komentarz 2 grudnia 2015 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)

Funkcja główna wygląda tak:

Time time;
    Clock clock;
    Time time2;
    Clock clock2;
    ValuesPlayer vp;

    RenderWindow window(VideoMode(1280, 720), "", Style::Fullscreen);

    Event event;
    Eny eny;
    eny.LoadValuesGroup();

    eny.ValuesGroup();
    Engine engine(window);

    while(window.isOpen())
    {
        eny.CollisionsGroup();
        eny.walk(player, window, time);
        eny.EnemyWalkGroup(time);
        while(window.pollEvent(event))
        {
            if(Keyboard::isKeyPressed(Keyboard::Escape))
            {
                window.close();
            }
        }
        window.clear();
        window.draw(player.player);
        window.draw(enemy.enemy);
        window.display();

        time = clock.getElapsedTime();
        clock.restart();
    }

Jeżeli chcecie, to mogę dać jeszcze klasę z tworzeniem, i wczytywaniem plików

Jak dam w pętli runEngine(), to zaczyna mrugać

komentarz 2 grudnia 2015 przez niezalogowany
Aha, czyli jednak chodzi o zasadę. Ale jeśli nikt poza mną nie będzie oglądał tego kodu, to chyba nic się nie stało :) A jak już będzie oglądał, to można nad tą linijką dać komentarz, pokazujący o co chodzi. Ale rzeczywiście, nie lepiej po prostu stworzyć obiekt Engine, a linijkę niżej wywołać funkcje engine.runEngine()? Teraz całego kodu nie pamiętam, ale obiecuję go poprawić i więcej nie grzeszyć ;D
komentarz 2 grudnia 2015 przez niezalogowany
@Avernis - Eny? Hm, strasznie dziwna nazwa dla klasy. Ale dziwniejszą sprawą są nazwy metod zaczynające się z dużej litery. Okropnie to wygląda! Weź to popraw ;)
komentarz 2 grudnia 2015 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Nadal nic, nie ważne czy jest w, czy poza konstruktorem
komentarz 2 grudnia 2015 przez niezalogowany
No tak, tak, w tym przypadku to akurat nie ma różnicy gdzie to jest, chodzi o zasadę i przejrzystość kodu. Ale jeśli chodzi o błąd, to patrz na moją odpowiedź - wolę ci dać gotową klasę super działającą, niż doszukiwać się błędu (w sumie to na blogu Szymona jest trochę tych błędów w kodzie, a przynajmniej u mnie były (no wiesz, inne środowisko i pewnie jeszcze jakieś inne czynniki)).
komentarz 2 grudnia 2015 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
No, dobrze, ale tam będzie można obsługiwać kafle?
komentarz 2 grudnia 2015 przez niezalogowany
Eee, no. To jest ta sama klasa, tylko że bez żadnych błędów (jak już będą, to może w funkcjach innych klas). Można do kafelków dodać kolizje itp.
komentarz 2 grudnia 2015 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)

Ok, dzięki, bo mi właśnie chodziło o tą operacje na kafelkach, tak to bym pozostał przy starej mapie laugh

komentarz 2 grudnia 2015 przez niezalogowany
OK, to poczekaj do piątku, ja ci całą klasę (Level.h i Level.cpp + prezentacyjny main.cpp) wyślę na PW. Jak połączysz klasę Level do swojego projektu i nie będzie działać, to nia zakładaj kolejnych pytań, tylko mi odpisz, ale chyba nie powinno być żadnych problemów ;)
komentarz 2 grudnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
edycja 2 grudnia 2015 przez Patrycjerz

Dziwnie to zaimplementowałeś, bo masz wywoływane dwa razy metody clear oraz draw i masz dwie pętle zdarzeń - praktycznie powtórzona pętla gry! Powinieneś wszystko umieścić w jednym miejscu. Radzę ci skorzystać ze sprawdzonego schematu:

class Game
{
public:
	Game() :
	window(sf::VideoMode(1024, 768), "Moja Gra")
	{
		window.setFramerateLimit(100);
	}
	void events()
	{
		//...
	}
	void update()
	{
		//...
	}
	void runGame()
	{
		if(window.isOpen())
		{
			events();
            window.clear();
			update();
			window.display();
		}
	}
private:
	sf::RenderWindow window;
	sf::Event event;
}

Obiekty gry zazwyczaj rysują się same, czyli klasa, z której pochodzą, zawiera metodę do tego (a wszystkie dziedziczą z klasy abstrakcyjnej, która zawiera wspólny interfejs), ale nikt ci tak nie każe robić.

0 głosów
odpowiedź 2 grudnia 2015 przez niezalogowany
A jak wygląda plik map.txt? I przypominam ci, że jeśli nie chce ci się użerać z tymi błędami, to ja ci mogę (w piątek, ale lepiej późno niż wcale ;)) przesłać gotową klasę, lekko zedytowaną przeze mnie, bez żadnych błędów. Ale tylko tę klasę + jakiś main prezentujący tą tilemap'ę. Resztę chyba będziesz mógł sobie sam dołączyć ;)

Podobne pytania

0 głosów
3 odpowiedzi 263 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 193 wizyt
pytanie zadane 22 grudnia 2018 w C i C++ przez Wiktor Panecki Użytkownik (920 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 127 wizyt
pytanie zadane 21 czerwca 2018 w C i C++ przez oliwzcak12 Użytkownik (550 p.)

92,596 zapytań

141,446 odpowiedzi

319,720 komentarzy

61,981 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...