• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Problem z SFML, a dokładniej z loadFromFile

Object Storage Arubacloud
0 głosów
478 wizyt
pytanie zadane 7 listopada 2015 w C i C++ przez lemonlary Początkujący (270 p.)

Witam, ostatnio zacząłem się korzystać z bilblioteki SFML, uczyłem się według kursu(na cpp0x.pl) i przy lekcji z teksturami napotkałem problem. Nie mogę wczytać tekstury przy pomocy loadFromFile. Szukałem troche no google'ach no i lipa. xd
Oto kod:

#include <SFML/Graphics.hpp>
#include <iostream>

int main()
{
    sf::RenderWindow oknoAplikacji( sf::VideoMode( 640, 480, 32 ), "Kurs SFML - http://cpp0x.pl" );

    sf::Texture tekstura;
    tekstura.loadFromFile( "box.jpg" );
    sf::Sprite obrazek;
    obrazek.setTexture( tekstura );

    while( oknoAplikacji.isOpen() )
    {
        sf::Event zdarzenie;
        while( oknoAplikacji.pollEvent( zdarzenie ) )
        {
            if( zdarzenie.type == sf::Event::Closed )
                 oknoAplikacji.close();

            if( zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Escape )
                 oknoAplikacji.close();

            if( zdarzenie.type == sf::Event::MouseButtonPressed && zdarzenie.mouseButton.button == sf::Mouse::Middle )
                 oknoAplikacji.close();

        }
        oknoAplikacji.clear( sf::Color::Black );

        obrazek.setOrigin( 20, 20 );
        obrazek.setPosition( 100, 80 );
        obrazek.setRotation( 30 );
        obrazek.setScale( 1.2, 0.8 );

        oknoAplikacji.draw( obrazek );
        oknoAplikacji.display();
    }
    return 0;
}

 

3 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 7 listopada 2015 przez niezalogowany
edycja 7 listopada 2015
Czy uruchamiasz program z poziomu IDE, czy z pliku .exe w folderze? Jeśli  z poziomu IDE to obrazek powinien być tam gdzie main.cpp, a jeśli z pliku .exe to w tym folderze, w którym ten plik się znajduje. Sprawdź czy twój obrazek ma nazwe box i czy ma rozszerzenie .jpg.
komentarz 7 listopada 2015 przez Rogargol Pasjonat (16,600 p.)
Wlasnie to chcialem podpowiedziec, ostatnio meczylem sie z wczytaniem pliku graficznego w Qt i dopiero po jakims czasie zoientowalem sie, ze program odpala sie z zupelnie innego miejsca niz zapisany mam projekt. Mozna sprawdzic zawsze sciezke z jakiej odpalany jest program, w Qt obsluguje to klasa QDir, nie wiem jak SFML
komentarz 7 listopada 2015 przez lemonlary Początkujący (270 p.)
Uruchamiam z poziomu IDE, plik jest tam gdzie main. Obrazek napewno ma .jpg(mam wyłączone ukrywanie rozszerzeń).
komentarz 7 listopada 2015 przez niezalogowany
A pokaż ten box.jpg
komentarz 7 listopada 2015 przez lemonlary Początkujący (270 p.)
komentarz 7 listopada 2015 przez niezalogowany
A w konsoli są jakieś błędy wyświetlane?
komentarz 7 listopada 2015 przez niezalogowany
Czy wersja SFML jest napewno zgodna z wersją twojego kompilatora?
komentarz 7 listopada 2015 przez lemonlary Początkujący (270 p.)

Oto błąd z konsoli: 

`sf::Texture::loadFromFile(std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, sf::Rect<int> const&)'|

Tak na marginesie korzystam z Code:Blocks w wersji 13.12. Pliki sfml pobieralem wedlug poradnika na własnie tą  wersje bolcks'a, ale pewny nie jestem czy jest zgodna. 

komentarz 7 listopada 2015 przez adrian17 Ekspert (345,160 p.)
To jest cały błąd z konsoli?

Jaką wersję SFMLa pobrałeś?
komentarz 7 listopada 2015 przez lemonlary Początkujący (270 p.)

GCC 4.8.1 TDM (SJLJ) - 32-bit
Tak to cały błąd

 

komentarz 7 listopada 2015 przez adrian17 Ekspert (345,160 p.)

I wersję kompilatora masz tą samą? To trochę podejrzane, bo z tego co wiem "__cxx11" jest sztuczną przestrzenią nazw wprowadzoną od GCC5.

Pokaż screenshot całego błędu.

komentarz 7 listopada 2015 przez lemonlary Początkujący (270 p.)
http://imgur.com/3nq6HY9
Szczerze to nie orientuje się w tym za bardzo.
komentarz 7 listopada 2015 przez adrian17 Ekspert (345,160 p.)
Dla pewności, w ustawieniach linkera wpisałeś sfml-graphics-d czy sfml-graphics?
komentarz 7 listopada 2015 przez lemonlary Początkujący (270 p.)
sfml-graphics-d Sprawdzalem to kilka razy.
komentarz 7 listopada 2015 przez adrian17 Ekspert (345,160 p.)
Trudno mi powiedzieć... kompilator używasz dostarczony z C::B, tak? Spróbuj wpisać w wierszu polecenia "g++ --version" (jeśli nie zadziała, to w folderze Code Blocks/MinGW/bin) i dać nam wynik.
komentarz 8 listopada 2015 przez lemonlary Początkujący (270 p.)

g++ (tdm-1) 5.1.0

Copyright (C) 2015 Free Software Foundation, Inc.

This is free software; see the source for copying conditions. There is NO warranty; not even for MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.

To mi wyskoczyło.  

komentarz 8 listopada 2015 przez adrian17 Ekspert (345,160 p.)
No właśnie. Nie wiem skąd wziąłeś 5.1.0, ale jak widzisz na stronie SFMLa, nie ma jeszcze oficjalnych buildów na GCC5. Masz więc wybór, albo ręcznie skompiluj SFMLa ze źródeł pod to GCC, albo zmień kompilator na starszy.
komentarz 8 listopada 2015 przez niezalogowany
Musisz kompilować ze źródeł SFMLa, nie zmieniaj na starszy kompilator bo to słaby pomysł. Tu masz poradnik jak skompilować ze źródeł SFMLa: https://youtu.be/THRWxm6QD7k
0 głosów
odpowiedź 7 listopada 2015 przez adrian17 Ekspert (345,160 p.)
A co się dzieje gdy próbujesz go ładować? Mów konkrety. Najlepiej screenshoty.
0 głosów
odpowiedź 7 listopada 2015 przez niezalogowany

Możesz sprawdzić czy plik istnieje:

if(!tekstura.loadFromFile( "box.jpg" ))
{
 cout << "Nie znaleziono pliku!\n";
 return -1;
}

Jeżeli program zwróci ci taki komunikat to będziesz wiedział, że trzymasz plik w złym katalogu (albo zrobiłeś literówkę)

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 460 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 363 wizyt
pytanie zadane 29 lipca 2019 w C i C++ przez Jakub Krwaczyk Nowicjusz (140 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 370 wizyt
pytanie zadane 29 lipca 2019 w C i C++ przez Jakub Krwaczyk Nowicjusz (140 p.)

92,620 zapytań

141,473 odpowiedzi

319,812 komentarzy

62,003 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...