• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Bibliteka graficzna

Object Storage Arubacloud
0 głosów
544 wizyt
pytanie zadane 12 października 2015 w C i C++ przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Jak można zrobić własną bibliotekę graficzną?

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 12 października 2015 przez Rogargol Pasjonat (16,600 p.)
Wydaje mi sie, ze to pytanie jest troche zbyt ogolne.

Kiedys robilem takie proste "biblioteki graficzne" pod DOS'a tworzac funkcje wyswietlajace punkty, figury, obrazki z plikow itp na podstawie wstawek z assemblera.

Pytanie na czym Ty chcialabys oprzec swoja biblioteke, czy na podstawie juz istniejacych bibliotek, czy wlasnie zejsc niskopoziomowo.
komentarz 12 października 2015 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Raczej zejść niskopoziomowo
komentarz 12 października 2015 przez Rogargol Pasjonat (16,600 p.)
Jesli traktujesz to jako zabawe i nauke, to polecam Ci wlasnie takie tworzenie od podstaw na wstawkach ASM, po kolei uczylbys sie wszystkiego, pozniej mozna sie pokusic o proste 3D, jakies bumbmaping, blury itp, ale to wlasni ekwestia do czego jest Ci to potrzebne
komentarz 12 października 2015 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
A mógłbyś dać mi jakiś link do poradnika?
komentarz 12 października 2015 przez Rogargol Pasjonat (16,600 p.)
Moge jedynie poszukac w googlach, wiec tak samo mozesz sam poszperac. Ja sie w to bawilem jakies 10 lat temu wiec juz niewiele pamietam. Szukaj porad co do trybow graficznych w dosie, jak narysowac punkt itp. Na tej podstawie pozniej rob sobie funkcje.

Warto zebys tez przerobil sobie chociaz podstawy asm, poszperaj na forum bo bylo kilka tematow o poradniki i nauke assemblera.

przykladowe linki:

http://bogdro.ciki.me/dos/graf_tut.htm

http://www.binboy.org/asembler/tutorials/78/show/p13h.htm

tu masz cos jeszcze o BGI:

http://4programmers.net/C/Artyku%C5%82y/BGI
komentarz 13 października 2015 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
A jak się programuje w assemblerze, w sensie jakieś kompilatory czy coś
komentarz 13 października 2015 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
OK, wszystko mam, ale jak wpisuje np. procedure że chcę zainicjować 13H to mi wyskakuje illegal command, robię na dosboxie tasm
komentarz 14 października 2015 przez Rogargol Pasjonat (16,600 p.)
ja myslalem o wstawkach asm w C++, piszesz sobie funkcje w C++ ktore uzywaja asm w celu dobrania sie do niskopoziomowych mozliwosci ;)

Tak bedzie Ci latwiej na poczatek i bedziesz mogl bez poblemu laczyc to sobie z programem pisanym w C++, a nie bedziesz musial calosci w asm pisac.
+1 głos
odpowiedź 12 października 2015 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Zależy jak nisko chcesz zejść. Możesz stworzyć coś na wzór SFML kkorzystając z OpenGL bądź nowego Volcano(to mogłabybyś bardzo nowatorska biblioteka), bądź... bądź tworzyć od zera. Ale to bym Ci raczej odradzał :).
komentarz 12 października 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Też odradzam, ponieważ trudno by było stworzyć własny kod renderujący grafikę, który nie opierałby się tylko na warstwie programowej.
komentarz 12 października 2015 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)

bądź nowego Volcano(to mogłabybyś bardzo nowatorska biblioteka),

Na litość, Vulkan to API a nie biblioteka, będzie niemożliwy trudny do nauki dla osób które nie miały wcześniejszego kontaktu z współczesnymi OpenGL/DirectX (w skrócie, Vulkan został stworzony dla osób które narzekały że OGL/DX robią za dużo za nich) oraz, co najważniejsze, jeszcze nawet nie został opublikowany, nie ma więc sterowników które by go wspierały.

komentarz 12 października 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Sądzę, że Dashowi chodziło o bibliotekę graficzną stworzoną samodzielnie, nie o Vulkana wink

komentarz 12 października 2015 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)
Zasugerował samodzielne napisanie SFML-podobnej biblioteki graficznej, tak, ale parafrazując: przy wykorzystaniu OpenGL lub Vulkana.
komentarz 12 października 2015 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Dokładnie :). Vulcan to będzie masochizm, dlatego powiedzmy coś pokroju SFML, korzystające z niego, łączące wydajność i prostotę mogłoby stać się hitem. Nowa technologia + nowy język (np. D / Python) + innowacyjne podejście.... ja tutaj widzę sukces murowany :D.
komentarz 12 października 2015 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)
edycja 12 października 2015 przez adrian17

Vulcan to będzie masochizm, dlatego powiedzmy coś pokroju SFML, korzystające z niego, łączące wydajność i prostotę mogłoby stać się hitem.

Tak może i będzie, ale miną lata zanim coś takiego powstanie. Vulkan to dosłownie rocket science, Vulkan do OGL ma się jak asembler do C++'a - nie da się nauczyć go osobie która nie ma doświadczenia z zaawansowaną grafiką 3D, a tym bardziej osobie która nie potrafi zainstalować GLEWa.

Nowa technologia + nowy język (np. D / Python)

Jeśli stawiasz obok siebie słowa "Vulkan" i "Python", to naprawdę wątpię że rozumiesz czym jest i po co w ogóle powstaje Vulkan. Przy okazji, nie wiem co miałeś na myśli przez "nowy język", ale Python jest starszy od Javy, PHP czy pierwszego OpenGLa.

komentarz 12 października 2015 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)

Psia jego mać, muszę się nauczyć precyzyjnie wysławiać. 

Nikt nie będzie się miział z Vulcanem przy pomocy Pythona. To obsługa biblioteki ma się dokonywać w czymś względnie nowym. Kolejny raz przytoczę SFML-a, napisany w c++ ale używać można go w wielu innych językach. Taki Python czy D ma bardzo duży potencjał do pisania gier na przykład. Sama implementacja będzie pewnie w czymś niskopoziomowym (C?)

 tym bardziej osobie która nie potrafi zainstalować GLEWa.

Autor sobie z nim nie poradzi, to jest jasne. Ale zasadniczo 3/4 pytań na forum to fantazje. Ludzie piszący własne języki, OS-y, frameworki etc. Nie mamy im pomagać? Imo wręcz przeciwnie. Ja przynajmniej uwielbiam takie dyskusje i gdybanie. 

wątpię że rozumiesz czym jest i po co w ogóle powstaje Vulkan.

Nie, nie wiem jak działa Vulcan, zasadniczo nie umiem nawet dobrze OGL-a, ale ktoś biorący się za tworzenie czegoś na nim to raczej nie będzie laik. Znaczy, tak mi rozsądek podpowiada. Nikt nie pisze sieci neuronowych w HTML, tak jak i nie zabiera się za przełomowe wynalazki bez zamysłu i bagażu wiedzy.  Ja nie mam ani jednego ani drugiego, dlatego rzucam luźne pomysły na forum zamiast klepać przyszłość grafiki komputerowej :P

 

komentarz 12 października 2015 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)

Psia jego mać, muszę się nauczyć precyzyjnie wysławiać.

Kolejny raz przytoczę SFML-a, napisany w c++ ale używać można go w wielu innych językach.

A, miałeś na myśli bindingi. Spoko, jak tak to przepraszam.

komentarz 12 października 2015 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Nie ma najmniejszego problemu. Doskonale wiem że czasami tylko sam się rozumiem. Dokładnie chodziło mi o bind bądź obsługę skryptem (coś jak Love2D bądź Ethanon).

Podobne pytania

0 głosów
3 odpowiedzi 730 wizyt
pytanie zadane 18 sierpnia 2015 w C i C++ przez kacperszo Użytkownik (860 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 679 wizyt
pytanie zadane 31 sierpnia 2015 w Inne języki przez Stefan Początkujący (450 p.)
–1 głos
0 odpowiedzi 112 wizyt
pytanie zadane 27 listopada 2023 w Systemy operacyjne, programy przez feaykje Nowicjusz (230 p.)

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...