Hej, nigdzie nie zarejestrowałeś nasłuchiwania na odpowiedni event.
Tutaj przykład z objaśnieniem jak to powinno wyglądać:
window.addEventListener('keydown', (event) => { // Tutaj rejestrujemy nasłuchiwanie na odpowiedni event dla całego obiektu window - czyli możemy kliknąć gdziekolwiek
event.preventDefault(); // opcjonalnie anulujemy domyślne zachowania przeglądarki, jakie mogą być przypisane do tego eventu
if (event.key === 'Enter') { // Sprawdzamy czy został kliknięty klawisz, którego szukamy
console.log("enter pressed!") // reagujemy na wciśnięty klawisz
}
});
Lub to samo ale z innym sposobem przypisania eventu
window.onkeydown = (event) => { // Tutaj rejestrujemy nasłuchiwanie na odpowiedni event dla całego obiektu window
event.preventDefault(); // Tutaj rejestrujemy nasłuchiwanie na odpowiedni event dla całego obiektu window - czyli możemy kliknąć gdziekolwiek
if (event.key === 'Enter') { // Sprawdzamy czy został kliknięty klawisz, którego szukamy
console.log("enter pressed!") // reagujemy na wciśnięty klawisz
}
}
Warto dodać, że możemy nasłuchiwać na różne akcje na klawiaturze. Ja użyłem chyba tego, którego oczekujesz czyli "keydown" ale są jeszcze np "keypress" i "keyup"
To co napisałeś, czyli
const e = window.e;
Kompletnie nic nie robi, po prostu z obiektu "window" próbujesz wyciągnąć pole "e", które nie istnieje - sam "window" to jeszcze nie event ;)
Potem próbujesz z nieistniejącego "e" wyciągnąć .code lub .key i stąd leci błąd. No ale jak wspomniałem musisz to napisać kompletnie inaczej