• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Zmiana kierunku poruszania się pocisku

Cloud VPS
0 głosów
277 wizyt
pytanie zadane 23 czerwca 2023 w OpenGL, Unity przez Eniggme Nowicjusz (230 p.)
edycja 23 czerwca 2023 przez Eniggme

Aby nie lać wody, uczę się, wiele różnych prób edukacji programowania podjąłem, spodobał mi się najbardziej unity, szlifuje korzystając z materiałów yt, ksiązki itp. Jednak nie na wszystko jest jednoznaczna odpowiedź, a przykłady w necie nie zawsze obrazują to co chce się zrobić

Problem:

Mam obiekt "pocisk" 2D bez problemu nadaje mu ruch przy pomocy Rigidbody2D w prawą stronę. Ogarnąłem kod na zmianę rotacji postaci i tak samo skrypt zmienia rotację pocisku. Nie umiem jednak wprowadzić instrukcji warunkowej tak aby pocisk wraz z zmianą kierunku postaci zmieniał kierunek lotu pocisku. 

Edit :
Wykombinowałem coś takiego leci w prawo ale w lewo stoi. Zaznaczę iż rotacja pobierana jest z obiektu gracz i dla tego warunku jest sprawdzana.
 

            if (transform.rotation.y == 0)
            {
                colne.velocity += new Vector2(speed * Time.fixedDeltaTime, 0f);
            }

            if (transform.rotation.y == 180)
            {
                colne.velocity -= new Vector2(speed * Time.fixedDeltaTime, 0f);
                 
            }

Nie szukam gotowca chcę to zrozumieć. 

public class pocisk : MonoBehaviour
{
    public Rigidbody2D Bullet;
    public Transform shootPoint;
    private float timer;

    private void Update()
    {
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.E))
        {
            Rigidbody2D colne = Instantiate(Bullet, transform.position, transform.rotation) as Rigidbody2D;
            colne.transform.position = shootPoint.position;
            colne.transform.rotation = transform.rotation;


            colne.velocity += new Vector2(100f * Time.fixedDeltaTime, 0);


        }

    }
}

 

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 27 lipca 2023 przez Pabllo26 Obywatel (1,280 p.)
Spróbuj może zdublować wynik w lewo. Zmiana kierunku wymaga przecież też tego żeby wyhamował z wcześniej nadanej mu prędkości. Więc jeden Vector2 ci hamuje pocisk a drugi nadaje mu prędkość w przeciwnym kierunku

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 271 wizyt
pytanie zadane 15 marca 2019 w C# przez niezalogowany
0 głosów
0 odpowiedzi 174 wizyt
pytanie zadane 18 lutego 2019 w C# przez niezalogowany
0 głosów
1 odpowiedź 293 wizyt
pytanie zadane 1 sierpnia 2017 w OpenGL, Unity przez Stami Gaduła (3,790 p.)

93,469 zapytań

142,404 odpowiedzi

322,714 komentarzy

62,852 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Kursy INF.02 i INF.03
...