• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Obliczanie silni- rekurencja

Object Storage Arubacloud
0 głosów
382 wizyt
pytanie zadane 19 grudnia 2022 w C i C++ przez Zuzan Początkujący (390 p.)
zmienione kategorie 19 grudnia 2022 przez adrian17

Hej, jestem początkującą w programowaniu. Mam do wykonania następujące zadanie: 

Napisz program, który dla n z zakresu <0, 20> podanego przez użytkownika wyznaczy i wyświetli wartość silnii n!.

  • W przypadku podania niewłaściwej wartości n przez użytkownika, program powinien wyświetlić komunikat Incorrect input data i zwrócić kod błędu 2.
  • W przypadku wprowadzenia błędnych danych powinien wyświetlić komunikat Incorrect input i zakończyć działanie z kodem błędu 1.

W tym celu napisz funkcję do obliczania wartość wyrażenia n! metodą rekurencyjną. Funkcja powinna mieć następujący prototyp:

unsigned long factorial_rec(int n);

Przykład interakcji z programem:

Podaj n: 5⏎
Wynik: 120⏎

Uwagi

  • W programie nie wolno używać zmiennych globalnych.
  • W programie nie wolno używać słowa kluczowego static.
  • W programie nie wolno używać pętli.

Program napisany przeze mnie wygląda następująco: 

#include <stdio.h>
unsigned long factorial_rec(int n)
{
    if (n==0) { return 1; }
    else { return (unsigned long) n * factorial_rec(n - 1); }
}

int main(void) {
    int n;
    printf("Podaj n: ");
    int t=scanf("%d", &n);
    if (t!=1)
    {
        printf("incorrect input");
        return 1;
    }
    else if(n<0||n>20)
    {
        printf("Incorrect input data");
        return 2;
    }
    printf("%lu", factorial_rec(n));

    return 0;
}