• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Opengl - przezroczystość

Object Storage Arubacloud
0 głosów
98 wizyt
pytanie zadane 29 lipca 2022 w C i C++ przez asiek Nowicjusz (120 p.)

Cześć.

Zacznę o wyjaśnienia - nie jestem zawodowym programistą ale coś tam czasem sobie programuję. Piszę aktualnie aplikację w c++ z wykorzystaniem qt, do wyświetlania grafiki używam opengl. Szczerze mówią, nie jestem znawcą opengl i w pewnym sensie skorzystałem z przykładu i przerobiłem go na swoje potrzeby. I teraz do rzeczy. Aplikacja wyświetla pewne elementy (nazwijmy to operacje), gdzie każda operacja składa się z wielu innych elementów (nazwijmy je kształtami) rysowanych jeden za drugim. Kształty w ramach jednej operacji mogą się nakładać. I teraz chciałbym, aby każda operacja wyświetlana była z uwzględnieniem przezroczystości, tak aby widać było nawet te, które się nakładają. Problem w tym, że jak uruchomię przezroczystość, to nie widzę każdej operacji jako osobny element lecz każdy kształt w operacji, bo skoro się nakładają to je widać.

Podam przykład, aby lepiej wyjaśnić o co mi chodzi:

Element czerwony (jasnoczerwony) to jest tak jakby obrys elementu czarnego. Cały obrys to jest ta wspomniana operacja, natomiast jeden obrys składa się z wielu kształtów i własnie widać je tutaj, jak nakładają sie na siebie.

A ja potrzebowałbym, aby w ramach danej operacji kolor był ten sam (czyli bez widocznej przezroczystości miedzy jednym kształtem a drugim) jednak aby operacje między sobą zachowywały przezroczystość.

Czy ktoś mógłby podpowiedzieć jak to uruchomić?

 

Aktualnie robię tak:

glEnable(GL_BLEND);
glDepthMask( GL_FALSE );
glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);

pętla z ilością operacji
{
pętla z ilością kształtów w operacji
{
Wyświetlenie kształtu.
}
}

glDepthMask( GL_TRUE );
glDisable( GL_BLEND );