Jeśli już w miarę dobrze opanowałeś C++ i obsługę Visual Studio, dalsze kroki nie powinny być problemem. Do takich celów używa się zwykle powszechnie dostępnych bibliotek, np. Qt, FLTK czy wxWidgets. To, której użyjesz, nie ma praktycznie znaczenia. Zmieniają się nazwy funkcji, obiektów czy sposób działania, rezultat jest podobny. Możesz dobierać oczywiście pod siebie - czy wolisz programowanie obiektowe, strukturalne, jakich dodatkowych narzędzi chciałbyś użyć. Warto zwracać uwagę głównie na to, czy biblioteka jest wieloplatformowa. Ułatwi to dystrybucję jednej aplikacji na różne systemy, jeśli planujesz jej dalszy i większy rozwój. Ze swojej strony poleciłbym Qt. Jest cały czas rozwijane i ma całkiem dobre poradniki. Jest to też jedna z popularniejszych bibliotek do tych zastosowań.
Jeśli jednak chciałbyś spróbować czegoś innego, tutaj masz dość dużą listę bibliotek graficznych do C++. Wybierasz jakąś i nura w dokumentację :) Bez niej trudno zdziałać coś konkretnego. Możesz też poszukać innych poradników do konkretnej biblioteki niż te z dokumentacji, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę.