• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Umiejętności postaci na siatce

+1 głos
449 wizyt
pytanie zadane 4 lipca 2021 w OpenGL, Unity przez theemperor Użytkownik (710 p.)
Cześć, chciałbym zrobić grę typu turn based w unity 2d ( pixelowa forma ) i chciałbym aby gracz mógł rzucać konkretne czary które też mają określone pole działania i nie mam pojęcia jak to zrobić. Chciałbym a mój system walki przypominał ten z gry StoneShard. Czy ktoś może mi z tym pomóc? jakoś nakreślić schemat jak to może działać?

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 6 lipca 2021 przez Adrian Suchon Użytkownik (710 p.)
Nie grałem w tą grę... Ale każdy czar(lub cokolwiek w grze) może być obiektem do którego dodajesz colider np. Okrągły i zmieniając jego średnicę określasz zasięg czaru.

A jeżeli chcesz np. Określić jak duży demage ma ten że czar zadawać możesz mierzyć dystans między obiektem(czarem) a przeciwnikiem. Analogicznie im przeciwnik bliżej tym większe obrażenia otrzymuje.

 

Pozdrawiam Adrian
komentarz 7 lipca 2021 przez theemperor Użytkownik (710 p.)
Dzięki za odpowiedź, bardzo mi pomogłeś. Mam jeszcze jedno pytanko jak zabrać się do modelu sieciowego w unity? tzn jak bym chciał zrobić grę mmo rpg lub chociażby coop z losowym graczem podpiętym do internetu?

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 156 wizyt
pytanie zadane 16 marca 2020 w C# przez Neespa Początkujący (300 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 2,058 wizyt
pytanie zadane 3 marca 2020 w OpenGL, Unity przez NewbieProgrammer Początkujący (480 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 361 wizyt
pytanie zadane 8 kwietnia 2019 w OpenGL, Unity przez lukasz290521 Obywatel (1,410 p.)

93,503 zapytań

142,440 odpowiedzi

322,789 komentarzy

62,941 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Kursy INF.02 i INF.03
...