• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Dlaczego deltaTime nie działa (SFML) ?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
322 wizyt
pytanie zadane 27 czerwca 2021 w C i C++ przez tonn204 Mądrala (7,440 p.)

Zacząłem uczyć się biblioteki SFML i chciałem zaimplementować deltaTime, lecz nie udało mi się, Kiedy odpalam grę i klikam klawisze postać gracza nie porusza się w żadną stronę i jest cały czas w tym samym miejscu. Myślałem, że to może być problem z typami dlatego spróbowałem rzutowania typu float na "dt.asSeconds()" ale to nic nie dało. Dlaczego ten kod nie działa?

#include <iostream>

#include <SFML/Graphics.hpp>

int main(void)
{
    // Creates a window
    sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(800, 600), "My game", sf::Style::Close);

    // Creates a player 
    sf::RectangleShape player(sf::Vector2f(100.0f, 100.0f));
    player.setFillColor(sf::Color::Green);
    player.setPosition(sf::Vector2f(350.0f, 450.0f));

    // Clock  for deltaTime
    sf::Clock deltaClock;
    sf::Time ActualFrame, LastFrame, dt;

    while (window.isOpen())
    {
        // Delta time
        ActualFrame = deltaClock.getElapsedTime();
        dt = ActualFrame - LastFrame;
        // Events loop
        sf::Event event;

        while (window.pollEvent(event))
        {
            switch (event.type)
            {
            case sf::Event::Closed:
                window.close();
                break;
            default:
                break;
            }

            if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Key::A))
            {
                player.move(-1.0f*dt.asSeconds(), 0.0f);
            }
            if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Key::D))
            {
                player.move(1.0f*dt.asSeconds(), 0.0f);
            }
            if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Key::W))
            {
                player.move(0.0f, -1.0f*dt.asSeconds());
            }
            if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Key::S))
            {
                player.move(0.0f, 1.0f*dt.asSeconds());
            }
            if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Key::Escape))
            {
                window.close();
            }  
        }
        LastFrame = ActualFrame;
        deltaClock.restart();
        window.clear();
        window.draw(player);
        window.display();
    }   
}

 

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 27 czerwca 2021 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)

OK, po kolei...

        ActualFrame = deltaClock.getElapsedTime();
        dt = ActualFrame - LastFrame;

getElapsedTime() już Ci daje odstęp czasu od ostatniego restart(), więc nie musisz tutaj nic odejmować - to odejmowanie sprawia że `dt` nie ma sensu;

-1.0f*dt.asSeconds()

proponuję tutaj wstawić trochę większy mnożnik, bo z tego wychodzi piksel na sekundę :)

    while (window.pollEvent(event))
            ...
            if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Key::A))
            {
                player.move(-1.0f*dt.asSeconds(), 0.0f);

Jeśli używasz isKeyPressed(), to nie rób tego w środku pętli pollEvent - bo przez to będziesz się ruszał wiele razy na klatkę, w zależności ile akurat eventów przyszło. AFAIK zazwyczaj w środku pętli pollEvent powinno być faktycznie tylko reagowanie na eventy.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 202 wizyt
pytanie zadane 8 kwietnia 2016 w C i C++ przez Munvik Dyskutant (9,350 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 255 wizyt
pytanie zadane 19 czerwca 2022 w C i C++ przez hicodyn Początkujący (420 p.)
+1 głos
2 odpowiedzi 650 wizyt
pytanie zadane 19 sierpnia 2018 w Nasze projekty przez Michał Muzyka Pasjonat (24,080 p.)

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...