• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

SFML i Box3D, czyli jak działa fizyka świata stworzonego.

0 głosów
297 wizyt
pytanie zadane 8 kwietnia 2016 w C i C++ przez Munvik Dyskutant (9,350 p.)
edycja 8 kwietnia 2016 przez Munvik

Cześć. Od razu dodam, że w temacie jest błąd, chodzi o biblioteke Box2D.

Czy gdy stworzę fizyczny świat przy pomocy Box2D i utworzę figurę (obiekt) np. klasy sf::RectangleShape to czy grawitacja będzie oddziaływała na ten obiekt czy muszę tworzyć fiksturę do tego ?

I jeżeli 1 teoria jest prawidłowa to czy muszę dodać ową figurę do tego świata. Proszę wytłumaczcie mi te trywialne zagadnienie jak dla laika.

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 8 kwietnia 2016 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Musisz stworzyć fiksturę. Te dwie biblioteki nie mają totalnie o sobie pojęcia, to dwie odrębne, niezwiązane rzeczy. Łącząc w projekcie kilka bibliotek, zawsze to ty odpowiadasz za ich synchronizacje. W przypadku sfml i Box'a jest to proste, aktualizujesz fizykę, pobierasz pozycje, aktualizujesz grafikę, wyświetlasz. Tylko nie zapomnij przeliczyć miar, obie działają na innych systemach wielkości/odległości i chyba mają inny domyślny /origin/ obiektów.
komentarz 8 kwietnia 2016 przez Munvik Dyskutant (9,350 p.)
No to ładny grzyb, za mało mam doświadczenia na takie rzeczy, dzięki za odpowiedź.

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 345 wizyt
pytanie zadane 16 maja 2020 w C i C++ przez oski. eskimoski Początkujący (380 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 1,672 wizyt
pytanie zadane 13 września 2016 w C i C++ przez prownnie Początkujący (280 p.)
+10 głosów
2 odpowiedzi 1,869 wizyt

93,604 zapytań

142,528 odpowiedzi

322,995 komentarzy

63,090 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Kursy INF.02 i INF.03
...