• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Unity - spawnowanie przeciwników

Object Storage Arubacloud
0 głosów
160 wizyt
pytanie zadane 15 lutego 2021 w C# przez norbertc Początkujący (410 p.)

Witam. Mam problem w unity. Chodzi o spawnowanie przeciwników. Chciałbym aby na ekranie mógł być maksymalnie 1 przeciwnik. Zrobiłem skrypt który ma spełniać to zadanie jednak ten skrypt dziwnie działa. Zamiast spawnować 1 przeciwnika, czekać aż gracz go zabije i znowu spawnować skrypt na początku tworzy jednego wroga i tyle. Oto skrypt: 

 

void Update()
    {
        enemyBehaviour sc = enemyObject.GetComponent<enemyBehaviour>();

        while(enemyOnScreen == false)
        {
            Instantiate(enemyObject, gameObject.transform.position, Quaternion.identity);
            enemyOnScreen = true;
        }

        while(sc.enemyHP <= 0)
        {
            enemyOnScreen = false;
        }
        
    }

 

 

zmienna "enemyOnScreen" sprawdza czy na ekranie znajduje się przeciwnik

zmienna "enemyHP" to stan zdrowia przeciwnika

Skrypt tworzy przeciwnika dopiero wtedy gdy w inspektorze ustawię "enemyOnScreen" na false

komentarz 15 lutego 2021 przez PreZmyK Pasjonat (21,470 p.)
Pewnie masz gdzieś funkcję, która wykonuje sc.enemyHP <= 0 Destroy(gameObject)

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 15 lutego 2021 przez Bondrusiek Maniak (61,370 p.)

Zamień

while() .. na if() 

oraz użyj polecenia

Debug.Log(sc.enemyHP); 

aby zobaczyć czy zmienna ma prawidlową wartość.

komentarz 15 lutego 2021 przez norbertc Początkujący (410 p.)
nie pomogło
komentarz 15 lutego 2021 przez Bondrusiek Maniak (61,370 p.)

masz ustawioną zmienną 

private bool enemyOnScreen = false;

ustawioną na false?

Co zwraca Ci 

Debug.Log(sc.enemyHP);

 

komentarz 15 lutego 2021 przez norbertc Początkujący (410 p.)
enemyOnScreen cały czas jest ustawiony na true (mimo tego że skrypt ma zmieniać ją na false) przez co przeciwnicy nie spawnują się
komentarz 15 lutego 2021 przez norbertc Początkujący (410 p.)
W na początku inspektorze enemyHP = 100 i działa poprawnie, ale w konsoli ciągle enemyHP = 93
komentarz 15 lutego 2021 przez Bondrusiek Maniak (61,370 p.)
To może źle odejmujesz HP i dlatego zmienna enemyOnScreen nie zmienia się.
komentarz 15 lutego 2021 przez norbertc Początkujący (410 p.)
enemyHP działa dobrze. Na pewno coś źle jest w skrypcie.

Podobne pytania

0 głosów
3 odpowiedzi 629 wizyt
pytanie zadane 16 grudnia 2018 w C# przez Lukas Hajduga Użytkownik (830 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 120 wizyt
pytanie zadane 14 kwietnia 2022 w C# przez darekz08 Obywatel (1,550 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 689 wizyt
pytanie zadane 27 grudnia 2021 w C# przez The_xeenq Nowicjusz (120 p.)

92,579 zapytań

141,432 odpowiedzi

319,662 komentarzy

61,963 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...