• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Czym różni się OpenGl pisany w C++ od GLSL

Cloud VPS
0 głosów
802 wizyt
pytanie zadane 21 sierpnia 2015 w HTML i CSS przez Porky Obywatel (1,190 p.)
otwarte ponownie 30 sierpnia 2016 przez Porky
Widziałem książke w której do nauki OpenGl był używany język GLSL i nie wiem czym się różni taka nauka od biblioteki OpenGl dla C++.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 21 sierpnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
wybrane 22 sierpnia 2015 przez Porky
 
Najlepsza
GLSL (jak wiesz) to język do pisania shaderów. Jest to całkowicie opcjonalne. Możesz operować na samym OpenGL i nie pisać shaderów.
komentarz 21 sierpnia 2015 przez Porky Obywatel (1,190 p.)
A czemu w tej książce: "OpenGL. Podstawy programowania grafiki 3D",programowanie aplikacji OpenGl zaczyna się właśnie od GLSL ?
komentarz 21 sierpnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

A ja wiem... smiley Programowanie w OpenGL nie wymaga znajomości GLSL. Programowanie w tym języku jest opcjonalne. Jeśli nie potrzebujesz pisać shaderów, to możesz spokojnie pominąć ten dział (ale i tak radziłbym ci go przeczytać).

komentarz 21 sierpnia 2015 przez Porky Obywatel (1,190 p.)
Ale na GLSL opiera się cała książka ?
komentarz 21 sierpnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Jeśli tak, to i tak ją przeczytaj. Będziesz umiał i OpenGL i GLSL - dwie pieczenie na jednym ogniu, jak to się mówi wink

komentarz 21 sierpnia 2015 przez Porky Obywatel (1,190 p.)
Ok, tylko że jak jest GLSL to jest zero C++ ? W tej książce ?
komentarz 21 sierpnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
A są tam opisane funkcje OpenGL? Np. za pomocą pseudokodu?
komentarz 21 sierpnia 2015 przez Porky Obywatel (1,190 p.)
A w ogóle może być zero C++ a samo GLSL ?
komentarz 21 sierpnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Może, dlaczego nie. Ja nie znam tematyki tej książki. Najprawdopodobniej książka traktuje o pisaniu shaderów, jeśli znajduje się w niej tylko GLSL. Trzeba było obadać wcześniej temat przed zakupami smiley

komentarz 21 sierpnia 2015 przez Porky Obywatel (1,190 p.)
Czyli żeby pojąć od podstaw OpenGL można znać tylko GLSL ?
komentarz 21 sierpnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Wszystko jest tam napisane w GLSL?
komentarz 21 sierpnia 2015 przez Porky Obywatel (1,190 p.)
Nie wiem nie mam tej ksiażki :), chodzi mi o to czy można się nauczyć podstaw OpenGL w GLSL tak samo jak w C++ ?
komentarz 21 sierpnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Aha, myślałem, że ją masz...

Jak już mówiłem, GLSL jest językiem do pisania shaderów i nie służy do tworzenia aplikacji obsługujących OpenGL. Do tego celu służy pełnoprawny język, np. C++.
komentarz 22 sierpnia 2015 przez Porky Obywatel (1,190 p.)
Czyli kończąc temat, nie można się nauczyć biblioteki OpenGL poprzez GLSL a jedynie pełnoprawny język np. C++ ?
komentarz 22 sierpnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Tak, GLSL jest tylko dodatkiem. Dzisiaj to nawet nie trzeba się go zbytnio uczyć, bo istnieje wiele gotowych shaderów.
komentarz 22 sierpnia 2015 przez Porky Obywatel (1,190 p.)
Dzięki za odpowiadanie, trochę tego było :D

Podobne pytania

0 głosów
3 odpowiedzi 5,073 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 3,810 wizyt
pytanie zadane 13 lutego 2016 w C i C++ przez Daaa22 Dyskutant (8,250 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 1,287 wizyt
pytanie zadane 17 stycznia 2016 w C i C++ przez Munvik Dyskutant (9,350 p.)

93,467 zapytań

142,460 odpowiedzi

322,734 komentarzy

62,847 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Kursy INF.02 i INF.03
...