Witam,
Chciałem prosić o pomoc z drobnym problemem. Tworzę małą grę za pomocą C++ Builder, podczas której rywalizuje ze sobą dwóch graczy. W pewnym momencie mają oni do wykorzystania bonus. Chciałem aby gracze mogli go wykorzystać za pomocą wciśnięcia odpowiedniego klawisza i w związku z tym wpisuje w evencie OnKeyDown następujący warunek:
void __fastcall TForm1::FormKeyDown(TObject *Sender, WORD &Key,
TShiftState Shift) {
if( Key == VK_LEFT ) {
randomBonusActivation();
}
}
W tym przypadku wszystko działa poprawnie. Natomiast początkowo chciałem wykorzystać do tego klawisze prawy i lewy control dla danego gracza. I tutaj pojawia się problem, ponieważ kiedy używam wirtualnego kodu np. VK_RCONTROL lub VK_LCONTROL to gra na ten klawisz nie reaguje. Reaguje jedynie na klawisz VK_CONTROL, ale wtedy zarówno lewy jak i prawy control mogę przypisać do jednego gracza. Czy mogę w jakiś sposób przypisać lewy control do jednego zdarzenia a prawy do innego? Czyli w moim przypadku lewym control bonus aktywuje pierwszy gracz, a prawym drugi gracz.