• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak powinna wyglądać klasa w php?

Object Storage Arubacloud
+2 głosów
284 wizyt
pytanie zadane 13 grudnia 2020 w PHP przez Anedroid Obywatel (1,530 p.)

Witam. Jestem dosyć początkujący w kwestii programowania obiektowego, tzn. wiem mniej-więcej jak działają poszczególne mechanizmy, ale nie znam często stosowanych praktyk lub błędów których należy unikać. Bardzo zależy mi na czytelności, wydajności i elastyczności kodu ale często trudno jest mi to osiągnąć.

Stworzyłem sobie taką prostą klasę Locale, która ma wykonywać wszelkie zadania związane z lokalizacją strony: stworzyć listę alternatywną języków na podstawie: zmiennej $lc z innej klasy która oznacza bezpośredni wybór języka przez użytkownika, języków w nagłówku http wysłanym przez przeglądarkę i język angielski na końcu listy. Następnie klasa wybiera pierwszy dostępny język z tej listy z użyciem pętli po nazwach plików i w takim języku wyświetla stronę.

Drugim zadaniem klasy Locale jest wyświetlenie listy języków do wyboru podzielonej na dwie grupy (oczywiście generowaniem html zajmuje się inna klasa): sugerowane i pozostałe. Sugerowane to te języki z listy alternatywnej, oprócz domyślnego angielskiego, a pozostałe to te które nie znalazły się w grupie sugerowanych ale są również dostępne dla danej podstrony. Na całej liście muszą się znaleźć wszystkie dostępne języki i nie może się znaleźć taki który jest niedostępny.

Moim problemem nie jest stworzenie działającej klasy która będzie spełniać oba te zadania, ale optymalizacja kodu i jego uporządkowanie. Nie wiem:

  • jakie nazwy nadać stałym, zmiennym i funkcjom aby były wystarczająco czytelne,
  • jak optymalnie podzielić zadania między funkcje klasy,
  • jak zminimalizować liczbę użytych pętli aby zapewnić maksymalną wydajność strony,
  • jak poradzić sobie z obsługą błędów,