• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

SFML - CircleShape getGlobalBounds()

Object Storage Arubacloud
0 głosów
218 wizyt
pytanie zadane 28 listopada 2020 w C i C++ przez Mateusz1223 Bywalec (2,440 p.)

Witam,

Piszę grę w SFML i mam w niej kamienie reprezentowane przez CircleShape i postać gracza reprezentowaną przez RectangleShape. Kolizję sprawdzam taką funkcją (nie trzeba się z nią wnikliwie zapoznawać do zrozumienia problemu, wystarczy zauważyć że kolizja jest sprawdzana za pomocą FloatRect-ów postaci i kamieni):

bool rectCircleCollision(const sf::FloatRect rect, const sf::FloatRect circle)
{
	if (rect.intersects(circle))
	{
		if (circle.left + circle.width / 2 > rect.left && circle.left + circle.width / 2 < rect.left + rect.width)
			return true;

		if (circle.top + circle.height / 2 > rect.top && circle.top + circle.height / 2 < rect.top + rect.height)
			return true;

		float deltaX, deltaY, Z;

		if(circle.top + circle.height / 2 > rect.top + rect.height)
			deltaY = circle.top + circle.height / 2 - (rect.top + rect.height);
		else
			deltaY = rect.top - (circle.top + circle.height / 2);
		
		if (circle.left + circle.width / 2 < rect.left) // circle on the left of rectangle
			deltaX = rect.left - (circle.left + circle.width / 2);
		else // circle on the right of rectangle
			deltaX = circle.left + circle.width / 2 - (rect.left + rect.width);

		Z = static_cast <float> (sqrt(static_cast <double> (deltaX*deltaX + deltaY*deltaY)));

		std::cout << "Z: " << Z << ", radious: " << circle.width/2 << "\n";

		if (Z < circle.width/2) // circle.width / 2 as a radious of circle
			return true;
	}

	return false;
}

Problem jest taki że kamienie mają promień 100 czyli szerokość i wysokość FloatRect zwracanego przez getGlobalBounds powinna mieć 100 i tak jest w przypadku kiedy kamienie nie są obrócone. Jednak kamienie obracają się aby uzyskać efekt animacji (obracam je za pomocą funkcji rotate() oczywiście). Tutaj pojawia się problem, gdy kamień jest obrócony o 45 lub 135 stopni wysokość i szerokość FloatRect ma 140 pixeli. Ta zmiana nie występuje nagle tylko stopniowo wraz ze zmianą kąta odchylenia.

Nie rozumiem czemu tak się dzieje. Jeżeli ktoś wie jak sobie z tym poradzić to bardzo proszę o pomoc.

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

–1 głos
2 odpowiedzi 366 wizyt
pytanie zadane 15 września 2017 w C i C++ przez Artur Koniec Gaduła (3,670 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 224 wizyt
pytanie zadane 6 sierpnia 2017 w C i C++ przez CPP_Newbie Użytkownik (770 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 404 wizyt
pytanie zadane 13 października 2016 w C i C++ przez 10kw10 Pasjonat (22,880 p.)

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...