• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Kolizja w sfml

Object Storage Arubacloud
0 głosów
396 wizyt
pytanie zadane 13 października 2016 w C i C++ przez 10kw10 Pasjonat (22,880 p.)

Jak sprawdzic czy zaszla kolizja w sfml ? W builderze byly by to dosc latwe ale tu nie ma left,top,height i width ;/

Kod:

#include <SFML/Graphics.hpp>
#include <cmath>
#include <sstream>
#include "Snake.h"
int main()
{
    sf::ContextSettings settings;
    settings.antialiasingLevel = 8;
    int x=200,y=200,kx,ky; // wspolrzedne glowy, wspolrzedne kwadratu
    int ost_x,ost_y;
    char aktprzycisk='w'; //'w'-gora , 's' - dol, 'a' - lewo, 'd' - prawo
    bool kolizja=false,wylosowanie=false;
    sf::RenderWindow okno( sf::VideoMode( 1366, 768, 32 ), "Snake v1.0",sf::Style::Fullscreen, settings);
    sf::Texture tlo;
    tlo.loadFromFile("img/mapa.png");
    sf::Sprite mapa;
    mapa.setTexture(tlo);
    sf::Texture head;
    head.loadFromFile("img/glowa.png");
    sf::Sprite glowa;
    glowa.setTexture(head);
    sf::Clock clock;
    sf::Time time;
    sf::RectangleShape kwadrat(sf::Vector2f(20,20));
    sf::Clock zegar;
    sf::Time czas;
    while( okno.isOpen() )
    {
        sf::Event zdarzenie;
        while( okno.pollEvent( zdarzenie ) )
        {
            if( zdarzenie.type == sf::Event::Closed )
                okno.close();

            if( zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Escape )
                okno.close();

        }
        okno.clear();
        if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Up))
        {
            if(aktprzycisk!='s')aktprzycisk='w'; // poruszanie w gore
        }
        else if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Down))
        {
            if(aktprzycisk!='w')aktprzycisk='s'; // poruszanie w dol
        }
        else if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Right))
        {
            if(aktprzycisk!='a')aktprzycisk='d'; // poruszanie w prawo
        }
        else if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Left))
        {
            if(aktprzycisk!='d')aktprzycisk='a'; // poruszanie w lewo
        }
        if(x<=25 || x>=1300 || y>=700 || y<=25) kolizja=true;
        if(kolizja==false)
        {
            if(aktprzycisk=='w')
            {
                //Porusznanie w gore
                if(time.asSeconds() > 0.3 )
                {
                    ost_y=y;
                    y-=30;
                    glowa.setOrigin(39,39);
                    glowa.setRotation(-180);
                    wyrownaniex(x);
                    wyrownaniey(y);
                    clock.restart();
                    time = sf::Time::Zero;
                }
            }
            else if(aktprzycisk=='s')
            {
                //Porusznanie w dol
                if(time.asSeconds() > 0.3 )
                {
                    ost_y=y;
                    y+=30;
                    glowa.setOrigin(0,0);
                    glowa.setRotation(0);
                    wyrownaniex(x);
                    wyrownaniey(y);
                    clock.restart();
                    time = sf::Time::Zero;
                }
            }
            else if(aktprzycisk=='d')
            {
                //Porusznanie w prawo
                if(time.asSeconds() > 0.3 )
                {
                    ost_x=x;
                    x+=30;
                    glowa.setOrigin((39),(0));
                    glowa.setRotation(-90);
                    wyrownaniex(x);
                    wyrownaniey(y);
                    clock.restart();
                    time = sf::Time::Zero;
                }
            }
            else if(aktprzycisk=='a')
            {
                //Porusznanie w lewo
                if(time.asSeconds() > 0.3 )
                {
                    ost_x=x;
                    x-=30;
                    glowa.setOrigin((0),(39));
                    glowa.setRotation(+90);
                    wyrownaniex(x);
                    wyrownaniey(y);
                    clock.restart();
                    time = sf::Time::Zero;
                }
            }
        } // if kolzija

        //losowanie kwadratu
        if(czas.asSeconds() > 3 && wylosowanie==false)
        {
            kwadrat.setFillColor(sf::Color(0,128,0));
            kwadrat.setOutlineThickness(2);
            kwadrat.setOutlineColor(sf::Color(0,0,0));
            kx=losuj_x();
            ky=losuj_y();
            kwadrat.setPosition(kx,ky);
            wylosowanie=true;
            zegar.restart();
            czas = sf::Time::Zero;
        }
        glowa.setPosition(x,y);
        okno.draw(mapa);
        if(wylosowanie==true)okno.draw(kwadrat);
        okno.draw(glowa);
        okno.display();
        time = clock.getElapsedTime();
        czas = zegar.getElapsedTime();
    } //while
    return 0;
}

 

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 13 października 2016 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
wybrane 19 stycznia 2017 przez 10kw10
 
Najlepsza
Strasznie dziwny kod. Nie wiem czy to w ogóle działa, ale od tego masz klasy żeby móc sobie wywołać getPosition() a nie osobne zmienne na pozycję...

Co do kolizji - sf::RectangleShape ma metodę getGlobalBounds która zwraca sf::Rect (definiuje zsjmowana "powierzchnie") a sf::Rect z kolei ma metodę intersects() przyjmującą obiekt sf::Rect i zwracającą  bool zależnie czy się przecinają czy nie. Tak możesz sprawdzić kolizje o ile shape nie jest obrocony. Na przyszłość - patrz w dokumentację bo jest bardzo przejrzysta. I korzystaj z tego ze piszesz obiektowo, bo kod jest tragiczny.
komentarz 13 października 2016 przez 10kw10 Pasjonat (22,880 p.)
Dopiero ucze sie sfmla, nie rozumiem troche czemu kod wyglada tragicznie :D W tym wypadku jeden obiekt jest shapem a drugi zwyklym obrazkiem ktory jest obracany.
komentarz 13 października 2016 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
No to samym SFMLem nie sprawdzisz dokladnie kolizji między nimi :/ musisz to sam napisać.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 1,295 wizyt
pytanie zadane 11 września 2016 w C i C++ przez MrRozgunek Użytkownik (810 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 217 wizyt
pytanie zadane 28 listopada 2020 w C i C++ przez Mateusz1223 Bywalec (2,440 p.)
–1 głos
2 odpowiedzi 363 wizyt
pytanie zadane 15 września 2017 w C i C++ przez Artur Koniec Gaduła (3,670 p.)

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,557 komentarzy

61,940 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...