Mam problem bo pisze program w ktorym uzytkownik chodzi po planszy i musi znaleźć wyjscie. Mam stworzona :
-tablice - plansze z zakodowanymi znakami ascii, oraz petle for ją wyswietlającą .
- instrukcje if - dla sczytywania wartosci z klawaitury (a s d w ) w celu ruchu,
MOJ PROBLEM TO: nie umiem stworzyć bo ten moj if powodowal przesuwanie sie "ludzika" po planszy. Myslalam na 2 rozwiązaniami:
1) uklad wspołzednych i wartosci x, y
2) w momecie wywolywania if tablica "rysuje się na nowo" z zamienionym znaczkiem wedlug instrukcji.
pomozecie? np kawalek kodu (jaka użyc instrukcje etc?)
unsigned char plansza[23][23] = { ..},{..} - tutaj mam wartosci ale nie wlkejam bo to 30 lini po 30 znakow
if (n==97 && n==65); // a
{
x=x-1;
}
if (n==68 && n==100); // d
{
x=x+1;
}
if (n==119 && n==87); // w
{
y=y+1;
}
if (n==115 && n==83); // s
{
y=y-1;
}
}
wersja dla osu wspołrzednych tylko nie wiem jak je umiescic
if
{
pozycja_x =13 && pozycja_y = 23 // wygrana
}
if (n==97 && n==65);
{
switch x
... (nie wiemjak to napisac)
}
dzieki za odp :)