• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Czy magisterka z informatyki stosowanej to dobry pomysł?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,476 wizyt
pytanie zadane 16 września 2020 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Julia_115 Nowicjusz (150 p.)

Cześć wszystkim!

Od pewnego czasu zaczynam coraz bardziej interesować się moją przyszłością zawodową. Jestem studentką kognitywistyki. Planuję zrobić tylko i wyłącznie licencjat z tego kierunku, a póżniej wybrać studia związane bardziej z informatyką, SI etc. Jeśli chodzi o umiejętności informatyczne (w szczególności programowanie) można powiedzieć, że jestem "amatorem". Wprawdzie mam na studiach takie przedmioty jak informatyka, programowanie jednak niestety nie miałam do tej pory czasu skupić się na nich jakoś szczególnie mocno. Planuję od tego roku akademickiego dodatkowo sama dokształcać się w kierunku informatycznym. Zadawałam podobne pytanie na grupach mojego kierunku studiów (szukałam osób, które po kognitywistyce zdecydowały się kształcić dalej w kierunku informatycznym) niestety dostawałam odpowiedzi, aby zapytać się ludzi studiujących dany kierunek lub właśnie na jakimś bardziej specjalistycznym forum.  Moje pytanie brzmi zatem następująco: Czy informatyka stosowana II stopnia będzie dobrym pomysłem dla mojego przypadku? Czy faktycznie bez inżyniera z informatyki lub kierunków podobnych dam radę utrzymać się na tych studiach, jeśli zdecyduję się sama (dodatkowo) szkolić się w tym zakresie? 

Kognitywistyka co prawda korzysta z nauk informatycznych, jednak patrząc całościowo zauważyłam, że więcej aspektów sztucznej inteligencji poruszamy pod kątem humanistycznym, aniżeli informatycznym. Stąd moje pytanie, czy te studia magisterskie będą dobrym pomysłem, jeśli wiąże swoją przyszłość zawodową z pracą nad SI? 

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi,

Pozdrawiam!:) 

4 odpowiedzi

+1 głos