Żeby utworzyć obiekt musisz wywołać konstruktor, więc twoja funkcja powinna wyglądać tak:
Klasa utworzObiekt() {
return Klasa();
}
PS. dobrym nawykiem jest używanie języka angielskiego w kodzie i (w przypadku C++) powszechną konwencją jest używanie snake_case'a do nazywania zmiennych i funkcji. Stosując się do tego, twój kod powinien wyglądać mniej więcej tak:
Klasa create_object() {
return Klasa();
}
2. Jeśli koniecznie chcesz samodzielnie usuwać obiekt utworzony przez tę funkcję, to musisz zaalokować ten obiekt na stercie i operować na wskaźnikach, ale pamiętaj, że narażasz się na wiele błędów związanych z ręcznym zarządzaniem pamięcią np. wycieki pamięci albo podwójne zwolnienie pamięci.
Klasa* create_object() {
return new Klasa();
}
int main() {
//...
auto obj = create_object();
//...
delete obj;
// Dobry nawyk, który wielokrotnie uratuje ci tyłek
// przy ręcznym zarządzaniu pamięcią
obj = nullptr;
return 0;
}