• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Kształcenie zawodowe po szkole podstawowej

Object Storage Arubacloud
0 głosów
310 wizyt
pytanie zadane 13 kwietnia 2020 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Vester Nowicjusz (120 p.)
Witam,

Niedługo czeka mnie decyzja, gdzie kształcić się zawodowo po ukończeniu ósmej klasy szkoły podstawowej.

Interesuję się szeroko pojętą informatyką, jednak szczególnie sieciami. Projektowanie sieci, zarządzanie serwerami, montaż i instalacja systemów, oprogramowania i infrastruktury sieciowej. Programowanie jest dla mnie ok, jednak nie jestem jakimś zapalonym programistą. Jednak pisanie stron używając HTML i CSS idzie mi świetnie i łatwo.

Na razie wykształciłem tylko kierunek- teleinformatyk. Teraz są dwie opcje- technik albo inżynier.

 

Co do technika teleinformatyka to droga jest taka-

Szkoła podstawowa (8 klas)--> technikum (5 lat)--> egzamin zawodowy (E.13 i może jeszcze coś) oraz matura--> studia(?)

Natomiast nie wiem jak wygląda to w przypadku inżyniera teleinformatyka. Jaka jest droga aby zdobyć taki tytuł?

 

Jednak zależy mi na studiach i maturze, bo to daje trochę więcej możliwości i doświadczenia...

Proszę o pomoc, być może ktoś miał taki dylemat albo zna odpowiedź. Serdecznie dziękuję!

 

EDIT 1:

Nie wiem jaką uczelnię o tym profilu wybrać. Najlepiej w Warszawie lub okolicach. Ktoś doradzi?

1 odpowiedź

–1 głos
odpowiedź 13 kwietnia 2020 przez Anonim666 Użytkownik (950 p.)
jesli interesuje sie szeroko pojeta informatyka, sieci, pisanie stron i nie ciagnie cie do programowania to polecam poprostu informatyke... sa tam dokladnie te rzeczy co wymieniles razem z pisanie stron ale zero programowania jak C++ Java itp

a jesli chodzi o wybor szkoly to poprostu popytaj ludzi ktorzy ucza sie tam gdzie chcesz isc bo z informatyka latwo sie nadziac na szkole z amebami zamiast nauczycieli