Witam,
Zależy mi na tym, aby stworzyć obiekt spadający od górnej części ekranu do dolnej ( start- y = 190, stop- y = -224). Obiekt ten po uzyskaniu końcowej granicy (stop) powinien wrócić ponownie na pozycje y równiej 190 jednak pozycja x powinna być losowa. Opcje grawitacji uzyskałem dzięki "Rigidbody2D". Obiekt oczywiście spada jednak nie pojawia się on ponownie na wskazanie pozycji.
Próbowałem zrobić to za pomocą utworzenia nowej pozycja Vecto2 oraz podjąłem probłem stworzenia nowego obiektu na pozycji (nic nie spowodowało pojawienia się obiektu ponownie w górnej części ekranu)
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class SquareBackground : MonoBehaviour
{
public GameObject fallingSquare;
public Rigidbody2D falling;
// Update is called once per frame
void Update()
{
Vector2 fallDownPos = fallingSquare.transform.position;
fallDownPos = falling.position;
fallDownPos.y = 190;
if (fallingSquare.transform.position.y == -224)
{
//fallDownPos = new Vector2(Random.Range(-284, 234), 190);
fallDownPos = new Vector2(Random.Range(-284, 234), 190);
falling.MovePosition(fallDownPos);
}
}
}
Ostateczną próbą było wykorzystanie "MovePosiotion" z klasy "Rigidbody2D".
Proszę o podpowiedź dotyczącą możliwości przeniesienia(lub utworzenia) na wybranej pozycji po osiągnięciu y == -224.