• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Humanista a programowanie

Object Storage Arubacloud
+2 głosów
520 wizyt
pytanie zadane 25 lutego 2020 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Luidżi Początkujący (330 p.)
Cześć. Jestem studentem pierwszego roku kierunku humanistycznego. W przeciwieństwie do stereotypowego studencika mam trochę wyższe cele niż testowanie właściwości coraz to innych alkoholi. Mam o wiele więcej czasu niż w liceum, nie muszę dojeżdżać, zajęć jest mniej i chciałbym tenże czas wykorzystać na naukę czegoś nowego. Pomysł padł na programowanie. Nie uważam siebie za osobę ponadprzeciętną, ale mogę stwierdzić po opiniach innych ludzi, że co nieco w głowie mam, generalnie nauka nie przychodzi mi ciężko. Matematyka u mnie nie jest chyba na najgorszym poziomie - 92% z podstawowej matury (zdaję sobie sprawę, że ta matura to banał i wcale nie czuję dumy z tego rezultatu) , rozszerzenia nie pisałem bo chodziłem na profil humanistyczny. Mój poziom angielskiego to C1+, jeśli ma to jakieś znaczenie. Chciałbym dodać, że informatyka już kiedyś mnie interesowała (czasy podstawówki) , ale głównie przez rodziców, ich teorie, że "Jak będziesz patrzył długo w ten komputer to ślepy będziesz i kręgosłup ci się skrzywi" oraz ograniczanie mojego czasu spędzanego przed komputerem do 30 minut dziennie jakoś mi to przeszło.

Teraz do rzeczy, przeglądając internet natrafiłem na opinie, że programowanie jest dla każdego. No dobra, ale czy ja jestem tym "każdym"? Po pierwsze nawet nie wiem od czego dokładnie zacząć, jakieś kursy, książki? No i najważniejsze, czy jest w ogóle sens się w to pchać. Nie lepiej robić swoje i nie zaprzątać sobie głowy czymś nowym, z innej dziedziny?