• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Python - scraping adresu URL poprzez Xpath

Object Storage Arubacloud
0 głosów
481 wizyt
pytanie zadane 28 września 2019 w Python przez Michal321 Nowicjusz (120 p.)

Witam wszystkich. Z góry przepraszam, jeśli błędnie napisałem/umieściłem post.

Mój problem prezentuje się następująco: Programistycznie jestem absolutnie zielony. Potrzebuję na studia skonstruować bazę danych na podstawie której później będę robił różne analizy. Kod nie musi być piękny, najważniejsze bym osiągnął cel. Po długim przeszukiwaniu internetu udało mi się w końcu utworzyć kod, dzięki któremu scrapuję konkretną daną tekstową (wykorzystuję serwis otodom.pl). Na przykładzie konkretnej aukcji, chcę z niej wyciągnąć informację o tym, na którym piętrze znajduje się mieszkanie:

import requests
from lxml import html

url = "https://www.otodom.pl/59646415"


response = requests.get(url)
byte_data = response.content
source_code = html.fromstring(byte_data)

xpath_dana = '/html/body/div[1]/article/div[3]/div[1]/section[1]/div/ul/li[5]/strong'
tree_dana = source_code.xpath(xpath_dana)

if len(tree_dana) != 0:
    dana = tree_dana[0].text_content()
    print(dana)

Wynik: parter. A więc wszystko się zgadza.

Problem pojawił się, gdy chciałem wyciągnąć współrzędne korzystając z mapki Google. Współrzędne te odnalazłem po kliknięciu "zbadaj", w adresie URL prowadzącym do tej mapki:

Mając ten link będę już w stanie wyciągnąć z niego współrzędne.

Klikając "Copy Xpath" otrzymuję: /html/body/div[1]/article/div[3]/div[1]/section[4]/div/div/div/div/div[1]/div/div/div/div[2]/a

Mam jednak świadomość, że wklejając tą ścieżkę do kodu, w wyniku nie dostanę widocznego wyżej adresu. Przeszukując internet znalazłem informacje, że należy na końcu dodać /@href. Niestety, ta opcja, ani żadna podobna typu: