Po pierwsze, znajdź pomysł na grę. Nici po znajomości technologii, jeśli nie będziesz w stanie jej skutecznie i kreatywnie wykorzystać. Jeśli planujesz wszystko robić samemu, warto nauczyć się obsługi programu do grafiki 3D. To powinno być wykonane na początku (oczywiście jeśli pomysł nie ogranicza tobie użytych narzędzi).
Po drugie, wybierz silnik. Tworzenie własnego do prostych projektów, głównie edukacyjnych, mija się z celem. Unity będzie dobrym wyborem na start, z powodu dużej społeczności, mnogości materiałów oraz obsługi C#.
Po trzecie, naucz się podstaw języka, z którego dany silnik korzysta. Dla Unity będzie to C#, dla Unreal Engine to C++. Możesz na początek skorzystać z kursów Mirosława Zelenta.
Po czwarte, naucz się obsługi silnika. Unity, jak i Unreal Engine, posiadają naprawdę dobre dokumentacje i poradniki na swoich stronach. Jeśli byłoby to za mało lub wolisz źródła po polsku, znajdź kurs internetowy (najlepiej płatny) lub zaopatrz się w dedykowaną książkę.
Po piąte, dużo cierpliwości i samozaparcia. Nic nie jest gorsze w branży gier niż słomiany zapał.
Miłego kodzenia!