• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

podejscie do tworzenia gier multiplayer

Object Storage Arubacloud
0 głosów
299 wizyt
pytanie zadane 22 marca 2019 w Offtop przez Zayebisty Gaduła (3,200 p.)
witam

zalozmy ze chce zrobic gre multiplayer przykladowo cos jak couter strike.. czyli gracze lacza sie do pokoju i graja ze soba w czasie rzeczywistym... programuje na silniku godot ktory ma api sieciowe... i teraz moje pytanie jak w takim przypadku powinno dzialac samo multi

przykladowo jesli piszemy gre na lan jeden gracz jest hostem a reszta klijentami ktorzy sie lacza do niego... i teraz zeby zrobic to na pelnoprawny multipayer  poprostu na server vps wrzucam hosta a inni jako klijenci lacza sie z nim i wszystkie obliczenia sa robione na hoscie ktory wyniki rozsyla do klijentow

czy lepszym sposobem jest napisanie w jakims jezyku backendowym np php programu na server ktory bd odbieral informacje od kazdego gracza np pozycja aktualna animacja itp a potem pozostali beda je odbierac i obliczenia bd sie juz odbywac lokalnie na komputerach graczy

nie moglem znalezc za bardzo  informacji w internecie to sa tylko pomysly.. jesli cos namieszalem prosilbym o wytlumaczenie jak to normalnie dziala
1
komentarz 22 marca 2019 przez niezalogowany

Ale jak to?
Sorry, ale widzę to słowo już któryś raz dzisiaj i aż mi oczy wysychają jak to czytam.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 22 marca 2019 przez Ehlert Ekspert (212,670 p.)
edycja 22 marca 2019 przez Ehlert

Realizując multiplayer zawsze musisz mieć niezależny i samodzielny serwer który będzie wykonywać obliczenia oraz działać jako proxy pomiędzy klientami. Nie ma większego znaczenia czy będzie na lanie, manie czy wanie.

Pisanie GS to na pewno nie w PHP. Chyba że chcesz pisać plemiona. Php bazuje na http a bez demonizacji w stylu swoole, react aplikacja działa od requesta do responsa. To wszystko jest zbyt wolne. Powinieneś pomyśleć o Node/C++/Go i korzystać bezpośrednio z transportu tcp/udp.

Może najpierw zaatakuj single 3D smiley

komentarz 22 marca 2019 przez Zayebisty Gaduła (3,200 p.)
moglbym prosic o jakis link czy cokolwiek zeby latwiej bylo ogarnac jak to dokladnie dziala

Podobne pytania

–1 głos
1 odpowiedź 404 wizyt
pytanie zadane 25 czerwca 2020 w OpenGL, Unity przez jerk0 Użytkownik (540 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 188 wizyt
pytanie zadane 26 marca 2019 w Sprzęt komputerowy przez Patryq Nowicjusz (160 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 146 wizyt
pytanie zadane 25 marca 2019 w Sprzęt komputerowy przez Patryq Nowicjusz (160 p.)

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...