• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Projekt we frameworku a w czystym MVC

Object Storage Arubacloud
0 głosów
159 wizyt
pytanie zadane 21 marca 2019 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Krzysio4224 Obywatel (1,690 p.)
Ostatnio zastanawiam się czy jest to normalne że np umiem zrobić projekt w frameworku a gdybym musiał zrobić taki sam projekt bez frameworku przy pomocy MVC to miałbym problem, od razu zaznaczę że jestem samoukiem i jeszcze nigdy nie pracowałem jako programista, czy jeżeli mam taki problem to miałbym jakieś szanse na Junior Dev?

P.S rozumiem np. na czym polegają klasy i ogólnie konwencje MVC, ale gdybym miał zabrać się za projekt to nie wiedziałbym od czego zacząć.

2 odpowiedzi

+4 głosów
odpowiedź 21 marca 2019 przez Comandeer Guru (601,530 p.)
Jeśli mówimy o webdevie, to nie istnieje w nim typowy MVC. Nie wiem skąd przekonanie, że jest to najpopularniejszy czy wręcz jedyny słuszny wzorzec do tworzenia aplikacji sieciowych. Większość frameworków, które nazywały siebie MVC, bardziej pasowało do modelu MVP czy bardziej luźnego MVW/MV*. Samo Symfony również nie jest MVC.

Obecnie bardziej się myśli komponentami/modułami/domenami. Kodu często nie dzieli się już ze względu na to, czym jest dany fragment kodu (modelem, widokiem, kontrolerem itp.), ale za co odpowiada, jaką ma odpowiedzialność (komunikacja z bazą danych, logika związana z płatnościami itp.).

Reasumując: MVC nie jest aż tak istotne, ważniejszy jest sensowny i logiczny podział aplikacji.
+1 głos
odpowiedź 21 marca 2019 przez Secrus Nałogowiec (32,880 p.)
Jaki język i technologia?
Ogólnie rzecz biorąc, jeśli nie umiesz stworzyć aplikacji MVC to raczej może być ciężko. Jeżeli chcesz się tego nauczyć, poszukaj dowolnego tutoriala ze swojego języka i frameworka, z którego korzystasz
komentarz 21 marca 2019 przez Krzysio4224 Obywatel (1,690 p.)