• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

SFML - funkcja, która się wykonuje co klatkę

Aruba Cloud PRO i VPS, Openstack, VMWare, MS Hyper-V
0 głosów
170 wizyt
pytanie zadane 15 marca 2019 w C i C++ przez Filipotyk Obywatel (1,280 p.)
Witam. Uczę się SMFL-a i mam pytanie. Jak napisać taki skrypt w którym funkcja wykonuje się co klatkę. Tej funkcji użyję np. do wykonania animacji. Z góry dziękuje za pomoc :)

Wersja SMLF-a: 2.5.1

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 15 marca 2019 przez VirtualMember Pasjonat (15,810 p.)
wybrane 16 marca 2019 przez Filipotyk
 
Najlepsza

## Podejście stałoklatkowe (stała ilość klatek)

Musisz podzielić swoją pętlę gry na dwie części - logiczną i wizualną. Zasada jest taka - tak długo jak jeszcze nie można zmienić klatki (tzn. nie upłynął wystarczający czas) powinny wykonywać się logiczne procesy (obliczenia, ruszanie postaci itp [ruszanie, czyli zmiana pozycji sprite != rysowanie sprite] itp), a następnie dopiero wizualne procesy (czytaj - wymazanie wszystkiego i narysowanie od nowa)

Pseudokod:

void GameState::run()
{
  loopManager.increaseTime();

  while ( !loopManager.canChangeTheFrame() )
  {
    logicProcessing();
    loopManager.reduceTime();
  }

  visualProcessing();
}

Jednak ty chcesz jakąś funkcję tylko przy zmianie klatki, także:

void GameState::run()
{
  loopManager.increaseTime();

  while ( !loopManager.canChangeTheFrame() )
  {
    logicProcessing();
    loopManager.reduceTime();
  }

  myFunction();
  visualProcessing(); // <---lub możesz myFunction() zawrzeć tutaj
}

## Podejście swobodne (zmienna ilość klatek)

Tutaj po prostu wywołujesz swoją funkcję przed/po rysowaniu obiektów na scenie - zauważ, że zmiana klatki występuje wtedy gdy narysujesz wszystko od nowa.

komentarz 15 marca 2019 przez Filipotyk Obywatel (1,280 p.)
Tylko skąd wziąć loopManager? Jakby co to wybrałem podejście stałoklatkowe.
komentarz 15 marca 2019 przez Filipotyk Obywatel (1,280 p.)
I jak rozumiem to w funkcji visualProcessing mam wykonywać animacje?
komentarz 15 marca 2019 przez VirtualMember Pasjonat (15,810 p.)
edycja 15 marca 2019 przez VirtualMember
1
komentarz 16 marca 2019 przez Filipotyk Obywatel (1,280 p.)
Dzięki. Już wszystko rozumiem :)

Podobne pytania

+4 głosów
5 odpowiedzi 364 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 320 wizyt
pytanie zadane 5 kwietnia 2016 w C i C++ przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,180 p.)
+1 głos
2 odpowiedzi 213 wizyt
pytanie zadane 12 marca 2022 w JavaScript przez black86 Nowicjusz (210 p.)

90,842 zapytań

139,516 odpowiedzi

313,655 komentarzy

60,330 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Sklep oferujący ćwiczenia JavaScript, PHP, rozmowy rekrutacyjne dla programistów i inne materiały

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...