• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

SFML - funkcja, która się wykonuje co klatkę

Aruba Cloud - Virtual Private Server VPS
0 głosów
361 wizyt
pytanie zadane 15 marca 2019 w C i C++ przez Filipotyk Obywatel (1,280 p.)
Witam. Uczę się SMFL-a i mam pytanie. Jak napisać taki skrypt w którym funkcja wykonuje się co klatkę. Tej funkcji użyję np. do wykonania animacji. Z góry dziękuje za pomoc :)

Wersja SMLF-a: 2.5.1

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 15 marca 2019 przez VirtualMember Pasjonat (15,790 p.)
wybrane 16 marca 2019 przez Filipotyk
 
Najlepsza

## Podejście stałoklatkowe (stała ilość klatek)

Musisz podzielić swoją pętlę gry na dwie części - logiczną i wizualną. Zasada jest taka - tak długo jak jeszcze nie można zmienić klatki (tzn. nie upłynął wystarczający czas) powinny wykonywać się logiczne procesy (obliczenia, ruszanie postaci itp [ruszanie, czyli zmiana pozycji sprite != rysowanie sprite] itp), a następnie dopiero wizualne procesy (czytaj - wymazanie wszystkiego i narysowanie od nowa)

Pseudokod:

void GameState::run()
{
  loopManager.increaseTime();

  while ( !loopManager.canChangeTheFrame() )
  {
    logicProcessing();
    loopManager.reduceTime();
  }

  visualProcessing();
}

Jednak ty chcesz jakąś funkcję tylko przy zmianie klatki, także:

void GameState::run()
{
  loopManager.increaseTime();

  while ( !loopManager.canChangeTheFrame() )
  {
    logicProcessing();
    loopManager.reduceTime();
  }

  myFunction();
  visualProcessing(); // <---lub możesz myFunction() zawrzeć tutaj
}

## Podejście swobodne (zmienna ilość klatek)

Tutaj po prostu wywołujesz swoją funkcję przed/po rysowaniu obiektów na scenie - zauważ, że zmiana klatki występuje wtedy gdy narysujesz wszystko od nowa.

komentarz 15 marca 2019 przez Filipotyk Obywatel (1,280 p.)
Tylko skąd wziąć loopManager? Jakby co to wybrałem podejście stałoklatkowe.
komentarz 15 marca 2019 przez Filipotyk Obywatel (1,280 p.)
I jak rozumiem to w funkcji visualProcessing mam wykonywać animacje?
komentarz 15 marca 2019 przez VirtualMember Pasjonat (15,790 p.)
edycja 15 marca 2019 przez VirtualMember
1
komentarz 16 marca 2019 przez Filipotyk Obywatel (1,280 p.)
Dzięki. Już wszystko rozumiem :)

Podobne pytania

+4 głosów
5 odpowiedzi 677 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 475 wizyt
pytanie zadane 5 kwietnia 2016 w C i C++ przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
+1 głos
2 odpowiedzi 787 wizyt
pytanie zadane 12 marca 2022 w JavaScript przez black86 Nowicjusz (210 p.)

93,329 zapytań

142,323 odpowiedzi

322,400 komentarzy

62,663 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 1 Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać dwa tomy książek o ITsec pt. "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy aż 15% zniżki! Dziękujemy ekipie Sekuraka za fajny rabat dla naszej Społeczności!

...